Макс Верстапен ("Ред Бул") защити световната си титла във Формула 1.
Нидерландецът спечели Гран При на Япония, но първоначално не разбра, че на теория си е осигурил короната за втора поредна година. След кратко объркване се оказа, че пилотът на "Ред Бул" е недостижим на върха в генералното класиране след наказание на Шарл Льоклер, което прати Серхио Перес на второто място.
Льоклер (“Ферари”) пресече втори финалната линия, което математически означаваше, че празненствата на Верстапен и екипа му се отлагат поне до следващото състезание, но Льоклер бе наказан с 5 секунди заради неправилна маневра в последната обиколка, което даде титлата на Макс.
Спечелването на титлата от страна на Верстапен при тези обстоятелства предизвика полемика - дали правилно бяха дадени пълния брой точки, при условие че бяха навъртени едва 28 обиколки.
В генералното класиране нидерландецът има 366 точки, 113 повече от втория Перес ("Ред Бул") четири кръга преди края на шампионата. Трети е Льоклер с 252 т.
Още на третата обиколка състезанието бе спряно с червен флаг поради проливен дъжд и лоша видимост.
Верстапен потегли от първа позиция с минимален аванс пред Льоклер на мократа “Сузука”. Още в началото Карлос Сайнц (“Ферари”) се завъртя и катастрофира заради мокрото трасе, а Алекс Албън от “Уилямс” също отпадна поради технически проблем. В резултат на лошите условия състезанието беше спряно и всички се върнаха в бокса.
След повече от два часа прекъсване надпреварата бе подновена зад колата за сигурност. Верстапен запази първата позиция до края.
"Много съм щастлив, че състезанието се проведе. Беше трудно да караме в тези условия. В края ситуацията се подобри и важното е, че имаше състезание, каза Верстапен. - Това е истинска лудост. Беше страхотна година, никога не съм си представял, че може да се случи нещо подобно.
Страхотен успех, постигнат от целия тим, всички работихме неуморно през целия сезон. Горд съм, че успяхме да спечелим титлата на тази писта. Първата титла винаги е по-емоционална, но втората е по-красива. Доминираме, начело сме и при конструкторите.”
Инцидентът с Пиер Гасли
Преди осем години на “Сузука” - при аналогични атмосферни условия, загина Жул Бианки, след като удари болида си в трактор край пистата.
Парадоксално, сега можеше да се стигне до нов подобен инцидент - с пилота на “Алфа Таури” Пиер Гасли. На трасето имаше трактор, за да изведе от пистата разбития автомобил на Карлос Сайнц (“Ферари”). В същото време покрай мястото - изхода на фибата на първата обиколка, премина Гасли, на излизане от бокса.
При лошата видимост той извади късмет, че се размина с тежката машина. Оказа се, че буквално секунда преди това е бил развят червен флаг, който Гасли или не е видял, или не е имал време да реагира. Такова обяснение получи и от стюардите - състезанието е било спряно, затова тракторът е бил там.
“Можех просто да се убия, можех да умра, какво прави този трактор там?! Това е неприемливо, не е за вярване”, редеше Пиер Гасли по радиото.
Други пилоти регираха остро в социалните мрежи и с изявления - в духа на това, че явно не са извадени правилните изводи след смъртта на Бианки. Неговият баща също отправи критики.
А след края на надпреварата Гасли бе наказан с 20 секунди, тъй като не е намалил скоростта при червен флаг.
Още по темата
Подкрепете ни
Уважаеми читатели, вие сте тук и днес, за да научите новините от България и света, и да прочетете актуални анализи и коментари от „Клуб Z“. Ние се обръщаме към вас с молба – имаме нужда от вашата подкрепа, за да продължим. Вече години вие, читателите ни в 97 държави на всички континенти по света, отваряте всеки ден страницата ни в интернет в търсене на истинска, независима и качествена журналистика. Вие можете да допринесете за нашия стремеж към истината, неприкривана от финансови зависимости. Можете да помогнете единственият поръчител на съдържание да сте вие – читателите.
Подкрепете ни