Китай комфортно се намества на руския пазар за електроника, като негови смартфони, таблети, компютри, домакински уреди и др. запълват активно освободеното от западните компании пазарно пространство.

След оттеглянето на известни ИТ компании от Русия, заради войната с Украйна, китайски марки телефони, таблети, лаптопи и домакински уреди започнаха да запълват освободената ниша, сочат анализите на пазарни наблюдатели.

Познатите и в Европа марки смартфони като Realme, Vivo, Xiaomi бележат 100% ръст на продажбите в първата половина на годината, Nokia - 40%. Но на руския пазар има вече и нови брандове, които не са познати на Запад - Sсhaub Lorenz, Korting, Kimtigo, Akimojeba. И по-малко известните Tecno, Doogee, Digma, известни с бюджетните си устройства.

За този период пазарният дял на Apple се сви с 14% и това ще продължава, след като компанията се изтегли от страната. Samsung пък загуби 15% от позициите си.

Очаквано, и покупателната способност на руснаците намалява в следствие на войната в Украйна и санкциите срещу режима на московския диктатор. Общо за първите 6 месеца на годината са продадени малко над 10 млн. смартфона, или с цели 23% по-малко от същия период на миналата година.

Това означава, че китайските гиганти наистина ще заемат бързо руския пазар - според местния в. "Комерсант" скоро до 90% от него - но самият той ще е много по-малък.