Червеният депутат Георги Кадиев бе един от най-яростните критици на съкращаването на влаковете на БДЖ по време на вчерашното заседание на парламентарната транспортна комисия, която в крайна сметка препоръча на транспортния министър тази мярка да бъде отложена до приемането на цялостна дългосрочна стратегия за развитието на жп транспорта в България. 

Днес Кадиев разви тезата си защо не трябва да се спират влакове във фейсбук. Ето позицията му:

Вчера на транспортна комисия слушах обясненията на транспортния министър защо спират или скъсяват маршрути на 166 влака. Ето синтезирано плюсове и минуси:

МИНУСИ

- Прекратява се услуга за около 230 000 пътници на месец, като това са само пътници, пътуващи от първа до последна гара, действителният пътникопоток е много по-голям. 

- уволнени 1 500 железничари

- свит обем на брой изминати километри от наши влакови композиции с 20%

- намалени приходи за БДЖ с 10,7 млн. лв. (От 91 млн. лв. през 2009, до 78 млн.лв. през 2011, до 68 млн.лв. през 2014, до 57 млн. лв. в 2015)

- резки регионални проблеми- в област Габрово например отпадат 50% от влаковете

ПЛЮСОВЕ

- намалени разходи за 2015 със 17.2 млн.лв., т.е. нетен положителен ефект от 6.5 млн.лв. (17.2 млн. лева - 10.7 млн. лева)

ЗА ТЕЗИ 6.5 МЛН. ЛВ. НЕ СИ СТРУВА ТОЗИ ШОК ВЪРХУ БДЖ. Това не е реформа, не е оптимизация, не е преструктуриране, не предполага бъдещ растеж, обрича цели области на забавена икономика. 

Затова просто няма да го позволим, на всяка цена и с всички политически средства, включително с протести.