Протести избухнаха в Гърция заради железопътната катастрофа в, в която загинаха 46-има души, предаде Би Би Си.
Демонстрантите се сблъскаха с полицията пред атинската централа на компанията, която отговаря за железопътната инфраструктура.
Протести имаше също в Солун и в Лариса, града, близо до който стана катастрофата в нощта на вторник срещу сряда, 1 март.
Правителството заяви, че случаят е в ръцете на независимите съдебни власти.
Страната е в тридневен траур след инцидента, при който се сблъскаха пътнически и товарен влак.
Много от 350-те пътници в първия са били студенти на възраст между 20 и 30 години, връщащи се в Солун след дълъг уикенд.
Министър-председателят Кириакос Мицотакис каза, че причина за катастрофата е "трагична човешка грешка".
59-годишният началник на гарата в Лариса е обвинен в причиняване на смърт поради небрежност. Той отрече да е направил нещо нередно, обяснявайки инцидента с техническа повреда.
Синдикатите в жп транспорта на Гърция смятат, че системите за сигурност не са работели както трябва и че са предупреждавали за това от години. За днес е планирана стачка в железниците заради това, което техните служители наричат пренебрежение на властите към сектора.
Министърът на транспорта Костас Караманлис подаде оставка заради катастрофата, заявявайки, че поема отговорност заради "дългогодишните провали" на властите да сложат ред в железопътната система, която по думите му е негодна за 21-и век.
Брюксел чака искане за помощ
Европейската комисия е готова да окаже съдействие на Гърция по катастрофата, заяви днес говорителят Адалбер Янз. По негова информаия обаче досега помощ не е искана. Местните власти са тези, които преценяват дали имат нужда от подкрепа.
Има нужда от подобряване на гръцките железопътни трасета и това е водеща цел по националния план за икономическо възстановяване от пандемията, каза главният говорител на ЕК Ерик Мамер. Този план предвижда страната да получи 130 милиона евро за развитие на железниците.
От 2014 г. насам ЕК е подкрепила 16 железопътни проекта в Гърция на обща стойност близо 700 милиона евро, допълни Адалбер Янз. Парите са ет еврофондовете. Специално за Гърция около 90 на сто от средствата по програмата “Свързана Европа” са за развитието на жп транспорта.
Още по темата
Подкрепете ни
Уважаеми читатели, вие сте тук и днес, за да научите новините от България и света, и да прочетете актуални анализи и коментари от „Клуб Z“. Ние се обръщаме към вас с молба – имаме нужда от вашата подкрепа, за да продължим. Вече години вие, читателите ни в 97 държави на всички континенти по света, отваряте всеки ден страницата ни в интернет в търсене на истинска, независима и качествена журналистика. Вие можете да допринесете за нашия стремеж към истината, неприкривана от финансови зависимости. Можете да помогнете единственият поръчител на съдържание да сте вие – читателите.
Подкрепете ни