Нощният транспорт в София ще се завърне, реши Столичният общински съвет днес. Това обаче ще стане на два етапа - първите две линии ще бъдат възстановени до 30 октомври, а други две - до 31 декември.
Първи ще тръгнат по-натоварените линии - между "Младост" и "Люлин" и "Студентски град" и "Обеля". До края на годината ще се върнат и линиите "Овча Купел 2" - "Васил Левски" и "Дружба" - "Гоце Делчев". Първите курсове ще са в полунощ, последните - в 4 ч, през един час.
Четирите нощни линии в столицата бяха спрени по време на пандемията, когато градският транспорт търпеше много по-сериозни загуби от обичайното и тези линии не бяха особено ползвани. В последните месеци независимият общински съветник Борис Бонев призовава тази услуга да се завърне, а доскорошният председател на транспортната комисия Карлос Контрера (от "Патриоти за София", подкрепящи ГЕРБ в Съвета) също подкрепи предложението.
Според Контрера обаче не може нощният транспорт да стартира веднага, защото липсват автобуси и шофьори, а след 15 септември идва и по-тежкото зимно разписание. Бонев пък подчерта, че услугата е нужна на гражданите и обичайна за европейските столици.
"Който твърди, че от всяка една дейност на общината трябва да има икономическа полза, мога да попитам каква е икономическата полза от парковете или тротоарите", коментира независимият общински съветник.
И Зафир Зарков от ГЕРБ потвърди, че недостигът на водачи е сериозен, има над 100 свободни места, ежедневно се движат над 700 превозни средства, без да се брои метрото. Затова е нужно и плавно добавяне на нови линии.
Още по темата
Подкрепете ни
Уважаеми читатели, вие сте тук и днес, за да научите новините от България и света, и да прочетете актуални анализи и коментари от „Клуб Z“. Ние се обръщаме към вас с молба – имаме нужда от вашата подкрепа, за да продължим. Вече години вие, читателите ни в 97 държави на всички континенти по света, отваряте всеки ден страницата ни в интернет в търсене на истинска, независима и качествена журналистика. Вие можете да допринесете за нашия стремеж към истината, неприкривана от финансови зависимости. Можете да помогнете единственият поръчител на съдържание да сте вие – читателите.
Подкрепете ни