Проблемите с дефектни въздушни възглавници се задълбочават. Американският транспортен регулатор нареди сервизна акция за 2,1 млн. коли, производство на Toyota, Fiat Chrysler и Honda.
Става дума за по-стари автомобили, при които рискът е еърбегът да се активира безпричинно. Досега са регистрирани 400 такива случая, като някои от тях са предивзикали дребни наранявания, но няма инциденти с фатален край.
През последната година американската автоиндустрия проведе три сервизни акции по този проблем, но се оказва, че той не е решен напълно.
При сервизната акция се подменя електронен модул за управление. Включените в нея автомобили, някои от които са продадени в чужбина, са Jeep Liberty (производство 2002-2003 г.), Jeep Grand Cherokee (2002-2004 г.), Honda Odyssey (2003-2004), Acura MDX (2003 г.), Pontiac Vibe (2003-2004 г.) Dodge Viper, Toyota Corolla, Toyota Matrix и Toyota Avalon.
Случаят няма ниyо общо с въздушните възглавници на японската компания Takata, при които модулът за надуването им може да се пръсне на парчета, изстрелвайки метални частици в купето, и този дефект е довел до най-малко 5 смъртни случаи в Щатите.
Подкрепете ни
Уважаеми читатели, вие сте тук и днес, за да научите новините от България и света, и да прочетете актуални анализи и коментари от „Клуб Z“. Ние се обръщаме към вас с молба – имаме нужда от вашата подкрепа, за да продължим. Вече години вие, читателите ни в 97 държави на всички континенти по света, отваряте всеки ден страницата ни в интернет в търсене на истинска, независима и качествена журналистика. Вие можете да допринесете за нашия стремеж към истината, неприкривана от финансови зависимости. Можете да помогнете единственият поръчител на съдържание да сте вие – читателите.
Подкрепете ни