Най-голямата видеоплатформа YouTube представи специален хъб за гледане на новини, който да помогне на зрителите в 40 страни да намерят новини от надеждни източници, съобщи компанията в сряда.

Целта е да се направят надеждните новинари по-лесно достъпни с добавянето на две функции - страница за гледане и "Програма за иновации във формат Shorts".

Страницата за гледане ще показва съдържание от това, което YouTube е определил като "авторитетни източници" и ще препоръчва допълнителни видеа, свързани с темата. Форматът Shorts - с видеа до 60 секунди - предоставя компактна информация, така че зрителите могат бързо да се информират за новините на деня.

"Сега повече от всякога сме решени да свържем хората с висококачествена информация, на която могат да се доверяват, особено в периоди на избори, несътрудничество и природни бедствия", каза YouTube в изявление за новинари.

Стрийминговата платформа заяви, че работи с над 20 организации в 10 страни, за да предостави актуални новинари на зрителите, но са включени само тези с дълги видеоформати в YouTube. Компанията обаче ще инвестира и 1,6 милиона долара в Програмата за иновации във формат Shorts за новинари.

"Целта ни с Програмата за иновации във формат Shorts е да подкрепим иновативни новинари, които са заинтересовани да приемат възможности за кратки новинарски съобщения, но нямат ресурсите да го направят", каза YouTube в изявлението си.

Усилията на YouTube да оптимизира новинарските функции на платформата идват в момент, в който приложението Threads на Meta открито отхвърля активната подкрепа за новинарско съдържание на платформата. 

"Политическите и сериозни новинари неминуемо ще се появят в Threads - в някаква степен те вече са в Instagram - но няма да направим нищо, за да ги насърчаваме", написа шефът на Instagram Адам Моссери.