Турските телевизионни сериали са достигнали аудитория от 750 милиона души в повече от 150 държави, заяви заместник-министърът на културата и туризма Батухан Мумджу, цитиран от англоезичното издание "Хюриет дейли нюз".
"Със съдържание, произведено в Турция, достигаме до 750 милиона зрители в 152 държави. Всички фактори в бранша добре осъзнават многостранното значение на продажбите на телевизионни сериали, както по отношение на износа, така и като мощен инструмент на културната дипломация", заяви Мумджу по време на фестивала за телевизия МипКом в Кан, цитиран от БТА.
Турция е водеща в износа на телевизионни сериали сред неанглоезичните страни и е на трето място в света след САЩ и Великобритания.
Турските телевизионни сериали се радваха на висок успех на изложението в Кан, на което присъстваха представители от 108 държави и над 10 000 посетители.
Ръководителят на турската медийна група "Демирьорен" Мурат Янджъ подчерта, че водещата роля на Турция в износа на телевизионни сериали на световната сцена е доказателство за успеха и напредъка на индустрията.
Всяка Турция произвежда по около 50 телевизионни сериала, а секторът се радва на стотици милиони зрители в световен мащаб.
В зависимост от държавата цената на един епизод достига суми между 300 хиляди и 700 хиляди долара, разкри наскоро представител на бранша.
Още по темата
Подкрепете ни
Уважаеми читатели, вие сте тук и днес, за да научите новините от България и света, и да прочетете актуални анализи и коментари от „Клуб Z“. Ние се обръщаме към вас с молба – имаме нужда от вашата подкрепа, за да продължим. Вече години вие, читателите ни в 97 държави на всички континенти по света, отваряте всеки ден страницата ни в интернет в търсене на истинска, независима и качествена журналистика. Вие можете да допринесете за нашия стремеж към истината, неприкривана от финансови зависимости. Можете да помогнете единственият поръчител на съдържание да сте вие – читателите.
Подкрепете ни