"Предприемаме бързи мерки, за да ограничим транспортните произшествия по трасето на трамваите по бул. „Цар Борис III“. Ето защо физически ще отделим пътното платно от това на трамваите."
Това съобщи във Фейсбук кметът на София Васил Терзиев и допълни, че с промяната автомобили няма да могат да навлизат върху релсите.
Кметът информира, че след възстановяването на движението на трамвай №5 в края на миналата година за дни са регистрирани пет пътнотранспортни произшествия. Катастрофите са причинени от автомобили, които навлизат по трамвайните линии и засичат мотрисите.
„Възложихме проект за обособяването на трасето, като фокусът ще е в района от ул. „Райска градина“ до ухото в „Княжево““, съобщи столичният кмет и уточни, че по това трасе се движат три трамвая с номера - 4, 5 и 11. Като в пиковите часове средно на всеки три минути там преминава по една трамвайна мотриса.
За да бъде придвижването на софиянци по-кратко, по ремонтираното трасе трамваите се движат с по-висока скорост. Съкратихме времето за пътуване от „Съдебна палата“ до последната спирка в „Княжево“ с 10 минути - от 31 минути преди ремонта на 21 минути сега.
Предстои новоремонтираният участък на релсовия път от кръстовището с бул. „Овча Купел“ до ухото на „Княжево“ да бъде включен в новата координация за движението, която осигурява „зелената вълна“ за трамваите. Това допълнително ще се ускори движението на трамваите по бул. „Цар Борис III“, написа още той.
Движението на трамвай №5 беше възстановено на 23 декември. Трамваите по линии 5 и 11 се движат до обръщателното колело в кв. Княжево“ по изцяло обновеното трамвайно трасе по бул. „Цар Борис III“. Обектът получи разрешение за ползване от държавна приемателна комисия, назначена от Дирекция „Национален строителен контрол“. Цялостно бяха подменени релсовият път контактната мрежа, изградени са нови перони, монтирани са спиркови навеси. Реконструкцията на трамвайната линия по бул. „Цар Борис III“ бе извършена на два етапа.
№5 е най-старата трамвайна линия в столицата.
От днес започва работата по разширението на метрото към "Слатина".
Тази събота започна прокопаването на тунела за разширението на метрото към “Слатина”. От днес е затворено локалното платно на “Цариградско шосе” между бензиностанция OMV и Макдоналдс. Това налага промяна в организацията на движението на градския транспорт и автомобилите.
В площадката, която е под земята, тунелопробивната машина ще бъде внесена първо на части и след това сглобена. Това ще отнеме около 8 месеца. Самата машина тежи 1600 тона и е дълга около 86 метра. За сравнение, тя е дълга почти колкото презокеански пътнически самолет и тежи почти колкото 3 самолета. Само главата на машината е 9,4 метра в диаметър. Това е приблизително ширината на тунела, в който се движат метровлаковете, на които се возим всеки ден в метрото.
Машината ще работи денонощно и може да прокопава около 9 метра на ден в зависимост от условията, обявиха от Столичната община и представиха схема как се променя движението.
Още по темата
Подкрепете ни
Уважаеми читатели, вие сте тук и днес, за да научите новините от България и света, и да прочетете актуални анализи и коментари от „Клуб Z“. Ние се обръщаме към вас с молба – имаме нужда от вашата подкрепа, за да продължим. Вече години вие, читателите ни в 97 държави на всички континенти по света, отваряте всеки ден страницата ни в интернет в търсене на истинска, независима и качествена журналистика. Вие можете да допринесете за нашия стремеж към истината, неприкривана от финансови зависимости. Можете да помогнете единственият поръчител на съдържание да сте вие – читателите.
Подкрепете ни