Съвременните телефони покриват множество функции, което ги приближава до миниатюрен компютър, който можеш да сложиш в джоба си. Те нямат бутони, а всички функции се използват чрез докосване на екрана.

Първият апарат с дизайн, който познаваме и днес обаче, е представен от Стив Джобс, главен изпълнителен директор на “Епъл”, именно на 9 януари 2007 г. И до днес смарт телефоните запазват този дизайн. 

В редовната си рубрика от архива през годините БТА припомня как тогава съобщава за представянето на този първи телефон в своята емисия за световна икономика:

Компанията "Епъл" обяви разработването на мобилния телефон iPhone

Сан Франциско, 10 януари 2007 г. /БТА/ Компанията "Епъл" вчера обяви дългоочакваното си навлизане в сферата на мобилните телефони с разработването на своя iPhone, съчетаващ в едно телефон, iPod и интернет навигатор, съобщиха световните агенции. Главният изпълнителен директор на "Епъл" Стив Джобс, който направи съобщението подчерта, че iPhone обединява функциите на "три революционни продукта".
Новият телефон на "Епъл" ще има само един бутон, с 3,5-инчов (9-сантиметров) тъчскрийн и цифрова камера, позволяваща да се правят качествени снимки. Потребителите ще могат да синхронизират телефона си с iTunes. Продажбите на iPhone ще започнат през юни тази година в САЩ и през октомври - в Европа. Цената на телефона ще бъде 499 долара за модела с четири гигабайта памет и 599 долара за модела с осем гигабайта памет.

След съобщението за разработването на iPhone акциите на "Епъл" поскъпнаха с осем процента. 

***

“Сиско системс” съди “Епъл” за марката “iPhone”

Сан Франциско, 11 януари 2007 г. /БТА/ Компанията “Сиско системс” (Cisco Systems) е поискала от съда да забрани на “Епъл” (Apple) да използва търговската марка iPhone, под която вчера компанията пусна своя първи телефон интернет-комуникатор.

Марката “iPhone” е била регистрирана от “Сиско” още през 2000 г., а само три седмици преди официалната премиера на  iPhone на “Епъл”, “Сиско” е пуснала свой собствен телефон под същата марка.

По думите на първия вицепрезидент на “Сиско” Питър Чандлър неговата компания вече е подала съдебен иск за забрана за използване на търговското наименование “iPhone” от компанията “Епъл", предава "Фокс нюз".

"След като “Епъл” нееднократно искаше нашето разрешение да използва марката на “Сиско” “iPhone”, ние добросъвестно започнахме преговори", заяви Чандлър, но въпреки това споразумение не бе постигнато.

"Няма съмнение, че новият телефон на “Епъл” е невероятен, но все пак не бива търговската ни марка да бъде използвана без наше разрешение", заяви Чандлър.

***

Компаниите “Сиско систъмс” и “Епъл” уредиха спора си за името “iPhone”

Сан Франциско, 22 февруари 2007 г. /БТА/ Компаниите “Сиско систъмс” и “Епъл” уредиха по извънсъдебен път спора си за правото на използване на името “iPhone” за новия iPod-клетъчен телефон на “Епъл”, предадоха АП и ДПА.

Според постигнатото споразумение и двамата гиганти от Силициевата долина ще могат да използват търговската марка iPhone за съответните си продукти по целия свят. “Епъл” и “Сиско” са се разбрали също да търсят възможности техните продукти да работят по-добре съвместно в областите на сигурността, потребителските и бизнес комуникации.

“Сиско систъмс” даде “Епъл” под съд на 10 януари т . г., само един ден, след като главният изпълнителен директор на “Епъл” Стив Джобс представи iPhone. “Сиско” притежава търговската марка върху името от 2000 г. и миналата година пусна на пазара серия продукти за интернет телефония с марката “iPhone”. 

БТА проследява темата и през лятото, когато телефонът е пуснат в продажба:

В САЩ започва продажбата на новия мобилен супертелефон на “Епъл”

Лос Анджелис, 29 юни 2007 г. /БТА/ В САЩ днес започва продажбата на новия смартфон на компанията “Епъл”, наречен iPhone, предадоха световните агенции.

Новото устройство съвместява функциите на мини-компютър, музикален mp3-плеър и мобилен телефон и позволява на потребителите да свалят и да слушат музика, да сърфират в интернет и да говорят по телефона.

Собствениците на смартфона ще могат да купуват музика и филми през виртуалния магазин на “Епъл” iTunе, чрез  който компанията продава клипове и песни за своя портативен музикален плеър iPod.

На практика iPhone е хибрид на мобилен телефон и iPod. Всички програми, внедрени в смартфона, са разработени от “Епъл”. Интернет браузъра на iPhone например е адаптирана версия на традиционния бразуър Apple Safari.

“Епъл” се надява буквално да "взриви" световния пазар на мобилни телефони. Тя започна агресивна рекламна кампания на продукта половин година преди неговото пускане.

Експертите обаче предупреждават, че последната дума имат потребителите. Дали клиентите ще харесат iPhone или ще го сметнат за прекалено сложен и скъп предстои да се разбере.

БТА