Кой министър е на ПП-ДБ, Кой е на ГЕРБ? Този въпрос се задава многократно от началото на последното управление. Бе забравен за девет месеца, но провалената ротация пак го събуди. А днес придоби нов смисъл с обявения от служебния премиер Димитър Главчев състав на кабинет.
Транспортният министър Георги Гвоздейков обаче, като член на "Продължаваме промяната", бе извън съмнение - до вчерашния материал на Клуб Z, разкриващ "спускането отвисоко" на авиационния инженер в ГД "Гражданска въздухоплавателна авиация" без нужната квалификация. И до днешното преназначение в служебния кабинет и заплахата на Кирил Петков да го изключи от партията. Което вече е факт.
В още повече детайли днес в Z-Каст навлизаме с кап. Тодор Пенев - бивш професионален пилот, инспектор, инструктор, а сега старши проверяващ за Боинг 737. Той среща Гвоздейков през 2018 г. като кандидат за инспектор в ГД "Гражданска въздухоплавателна авиация" и с учудване установява, че бъдещият министър няма нужните квалификации за длъжността.
"Донесе един плакат с един самолет, направен от пластмаса... и обясни, че идва в ГВА, за да разбере начина, по който това нещо може да се сертифицира. И аз му повярвах", разказва Пенев.
Гвоздейков бива приет като инспектор - и му създават специална програма за обучение, която продължава над 4 години. Т.е. държавата му плаща, за да се квалифицира. Но през това време е бил допуснат да изпълнява инспекторски задачи, което е забранено. По-късно като депутат пък кандидатства за директор на дирекция "Летателни стандарти" - и го печели.
А скоро след това става ръководител на фирмата, която ще се превърне в HEMS България - компанията, която лицензира медицинските ни хеликоптери. Кап. Пенев разказва и още "от кухнята" за нарушенията със засега единствения медицински хеликоптер у нас и обучението на пилотите.
Кой "спуска" Гвоздейков през 2018 г.? Човек на ГЕРБ или на ПП е? Какъв е управленският му опит?
Какво се случва с нашия медицински хеликоптер и пилотите ни?
Пришпорвана ли е процедурата, за да стане преди ротацията?
Ако наистина има нарушения - поправими ли са, или България още дълго ще остане без въздушна медицинска помощ?
Отговорът на тези и други въпроси - гледайте и чуйте в Z-Каст 152:
Още по темата
Подкрепете ни
Уважаеми читатели, вие сте тук и днес, за да научите новините от България и света, и да прочетете актуални анализи и коментари от „Клуб Z“. Ние се обръщаме към вас с молба – имаме нужда от вашата подкрепа, за да продължим. Вече години вие, читателите ни в 97 държави на всички континенти по света, отваряте всеки ден страницата ни в интернет в търсене на истинска, независима и качествена журналистика. Вие можете да допринесете за нашия стремеж към истината, неприкривана от финансови зависимости. Можете да помогнете единственият поръчител на съдържание да сте вие – читателите.
Подкрепете ни