След години на експерименти, обяздвания от знайни и незнайни партийни герои (помните ли онзи, който се оказа, че издържа с десетки хиляди лв. футболния отбор?!), държавната БДЖ от тази сутин прави единственото, което умее най добре - да не се движи.
Системата буквално крашна, срина се, рухна, скапа се, прецака се и отиде на май...ата си (извинявам се, че използвам БДЖ и "отиде" в един контекст - БДЖ никога никъде не отива. Поне не и навреме).
Това - след като от една и съща дата, 7 май, бе обявено 20-процентно увеличение на билетите, плюс генерална реконструкция на контактната мрежа на софийската Централна жп гара. От двете само увеличението се случи...
Той самият 7 май беше още полупочивен, махмурлийски. После беше 8-и и на 9-и всичко се разкапа. От 17-18 влака в северно направление, с които изумителната държавна фирма има да се справи в едно денонощие, всички сутринта блокираха на София-север. Влизащите съответно започнаха да спират до кой където стигне, а на "изход" - нула. Естествено, това ще обърка координацията за денонощие напред, тъй като на всички места си нямат подвижни състави влакове "в ръкава", така че за да тръгнат въобще нанякъде, чакат първо да пристигнат тези, които не са тръгнали
Разбира се, че никой не помни ремонта за над 62 млн само преди няма и 10 години, започнат от фирми около Цветан Василев, и после - като му продупчиха билета, с извинение - прелял неусетно към "Водстрой" (фирмата на знаете кой). Но да не сме злопаметни...
Лично наблюдавах вчера как работниците с оранжеви тоалети от "маневрата" са хвърлени без инструкции на София север. Седят и се почесват, защото вагоните са нафърфорени на огромен салам, а самите бачкатори - с тяхната експертиза - са оставени те да решават докъде да отсекат примерно от "салама" вагони за влака за Видин... Резултатът - плюс 30 мин. бонус. Което в темата, за която говорим БДЖ - Пътнически превози, си е истинска пунктуалност от моя стана и заяждане на дребно. Нищо че ония от Видин ще стигнат с първи петли край Дунав. Точно такъв вид имаха майка и дъщеря, явно идвайки със самолет отнякъде, които гледаха уплашено - наивно смятайки, че като са долетели примерно от САЩ до София, най-страшното от пътуването е зад гърба им.
Правя още една забележка: че през цялото време говоря за "Пътнически превози", защото "Товарни превози" имаха щастието - образно казано - да ги застрелят, да не се мъчат... Това беше единственото печелившо звено в това блато от некадърност, корупция и непотизъм. Така бързо и пъргаво всички изпоразкрадоха бизнеса им и пазарите им, че сега реално не съществуват... По-добре - да не срамуват!
Не говоря и за истинския слон в стаята НК "Железопътна инфраструктура", която традиционно свързват с един политик с вид леко на слон. Там всъщност са милионите... пардон - стотиците милиони за ремонти. И там европрокуратурата има още какво да поработи. Цялата НКЖИ от години се свързва в съзнанието на хората само с едни партии.
И въпреки всички обективни и необективни пречки, имам едно съобщение:
БДЖ, вие сте клета клетост. Най-големите неможачи в цялата - изпълнена отдавна с неможачи, безхаберници, наглеци и тъпанари на всички постове държава.
Вие сте срам за миналите и бъдещите упражняващи тази професия.
Да сте живи и здрави, но си пожелавам никога, никой и никъде, дори в Судан или ЦАР, да не си изкарва прехраната с вашето качество.
Още по темата
Подкрепете ни
Уважаеми читатели, вие сте тук и днес, за да научите новините от България и света, и да прочетете актуални анализи и коментари от „Клуб Z“. Ние се обръщаме към вас с молба – имаме нужда от вашата подкрепа, за да продължим. Вече години вие, читателите ни в 97 държави на всички континенти по света, отваряте всеки ден страницата ни в интернет в търсене на истинска, независима и качествена журналистика. Вие можете да допринесете за нашия стремеж към истината, неприкривана от финансови зависимости. Можете да помогнете единственият поръчител на съдържание да сте вие – читателите.
Подкрепете ни