"Ако някой е на контролно и до края на часа остават още 20 минути, той е написал първата страница. Ако учителката дръпне тази контролна работа недописана естествено, че няма да пише по-висока оценка. Това е, което казвам. Оценката до тук е оценка на нещо, което не е цялостно и е трудно подлежащо на оценяване. Аз не бих писал в момента оценки".

Така просветният министър проф. Тодор Танев отговори на въпрос каква е неговата оценка за стоте дни на правителството и как ще коментира факта, че Реформаторският блок, на който той принадлежи, постави на кабинета 4,50.

Министърът се обяви за въвеждане на гражданско образование в училище.

"Трябва да има гражданско образование като отделен предмет, при това от първи до последен клас. Така се прави, там където знаят, колко е важно, че малките, нашето бъдеще, са първо граждани и след това всичко друго. Затова гражданското образование е толкова важно, колкото останалите предмети взети заедно.

Трябва да бъдет разтоварени децата по принцип, не заради гражданското образование, а на гражданското трябва да му се намери място. Може би отделен предмет така, както е по света. Има положителен опит, но има и систематична грешка. Анализът на това какво се учи в момента като гражданско образование до момента не е направен", каза Танев

Министрът даде пример за това какво според него представлява гражданското образование.

В първи клас, например, питат децата:

- На какъв цвят трябва да преминеш.

- На зелено.

- Защо не минаваш на червено?

- За да не ме блъсне кола.

- Майка ти как ще реагира ако разбере, че си минал на червено и те е блъснала кола? А какво ще прави този човек, който те е блъснал, той има също деца, той как ще се чувства. Да научиш, че има и други.

"Това в първи клас. До 12-ти примерно французите са много напред, питайте французите", обобщи Танев.

Министърът се обяви за задължително изучаване на религия в училище, но призна, че този разговор е дълъг и тежък.