Заради изграждането на отводнителни съоръжения държавата ще даде допълнително още 43 млн. лв. за магистрала "Марица", пише "Капитал Daily". Допълнителните дейности ще забавят пускането на магистралата, която вероятно ще бъде отворена през август, вместо през май.

На магистралата не ѝ върви - миналата седмица стана ясно, че проектантите са забравили в плана цяла пътна връзка с магистрала "Тракия" в едната посока на движение.

Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) вече е обявила поръчката за укрепване на трасето и отводнителен канал по маршрута на лот 1 на "Марица" от Оризово до Димитровград. Оферти от кандидати се набират до началото на април, след което ще минат месец-два до избора на изпълнител (ако няма обжалване). Самата поръчка е със срок на изпълнение три месеца. С последните засега разходи цената на 65-километровата магистрала възлиза на 370 млн. лева.

Доплащането за отводняване вече е традиционен похват при изграждането на магистрали, отбелязва изданието. По сходен начин при един от лотовете на "Тракия", изграждан от строителните фирми на "Холдинг Пътища" (тогава контролирани от Васил Божков, после от ПИБ и Делян Пеевски) са правени два търга за стабилизиране на почвите по трасето за над 25 млн. лева, като и двата са спечелени от фирми на Васил Божков.

Историята се повторя и с 4-километров участък от лот 1 на магистрала "Струма" (Долна Диканя – Дупница). Поръчката отново е за укрепване на преовлажнени почви, като е разделена на две части – за стабилизация на земната основа и за допълнително насипване със скален материал. Срещу 5.7 млн. лева изпълнението е възложено на "Пътстрой 92", една от компаниите, която изгражда участъка.