Гражданският съвет за реформи в българските железници се разпада.

"Оттеглям се, тъй като от този орган явно няма никаква нужда", заяви председателят на дискусионния формат проф. Йордан Мирчев пред Клуб Z.

Според него ръководството на БДЖ изобщо не е търсило и не е обсъждало бъдещите реформи в компанията с представителите на гражданския съвет. Освен него си тръгвали и много от останалите експерти в съвета.

"Не сме се събирали от декември миналата година. Явно в ръководството на БДЖ си мислят, че знаят всичко и могат да направят всичко сами, което напълно обезсмисля експертния потенциал на гражданския съвет", добави проф. Мирчев.

Според него точно сега, когато се подготвя седемгодишният план за реформи в железниците е най-необходимо да се чуят различни мнения и да бъдат обсъдени различни идеи.

"Вместо това на нас ни се спускат готови решения, които имаме право само да приемаме без коментар", категоричен е бившият шеф на транспортната комисия в два парламента.

Освен че обвини ръководството на БДЖ в липса на диалогичност, проф. Мирчев посочи и че ще внесе в парламента алтернативна стратегия за реформи в жп компанията. 

Надяваме се двата документа да бъдат сложени на масата и да бъдат дискутирани от депутатите, щом няма воля за единно решение на проблемите в железниците, добави той.

Програмата за реформи в железниците трябваше да е готова в средата на февруари и след това да бъде внесена за обсъждане в парламентарната транспортна комисия. Готов документ обаче все още няма, а финансовите резултати на държавната компания продължават да се влошават. Според данни на Асоциацията на железопътните превозвачи от началото на годината пазарният дял на БДЖ-Товарни превози се е сринал до 40%, докато през 2014 г. той беше 65%.