Гигантът в хранителната промишленост "Марс" (Маrs), в чието портфолио влизат популярни изделия като "Туикс" (Twix), "Баунти" (Bounty), "Сникърс" (Snickers) и бонбоните "Ем енд Ем" (M&M), е договорил сделка за покупката на конкурента си "Келанова" (Kellanova) за около 36 милиарда долара, съобщават Асошиейтед прес и Ройтерс.
Така "Марс" ще сложи ръка върху серия популярни марки от "Чийз-ит" (Cheez-It) до "Поп-тарт" (Pop-Tart).
"Келанова" е създадена миналия октомври след разделянето на три на основания в Чикаго през 1906 г. хранителен гигант "Келог" (Kellogg). Компанията притежава популярни марки като "Прингълс" (Pringles), "Таун хаус" (Town House), "Морнингстар фармс" (MorningStar Farms) и "Райс криспис трийтс" (Rice Crispies Treats). През миналата година нетните й продажби възлизат на 13 милиарда долара.
"Марс" ще плати в брой по 83,50 долара за акция на "Келанова" или общо 35,9 милиарда долара. Очаква се сделката, най-голямата досега в сектора на пакетираните храни, да бъде приключена през първото полугодие на 2025 г.
Покупката идва в момент, когато американските компании за пакетирани храни като "Крафт хайнц" (Kraft Heinz), "Монделийз" (Mondelez) и "Хърши" (Hershey) изпитват трудности, тъй като потребителите търсят по-евтини стоки, посочва Ройтерс, цитирана от БТА.
Още по темата
Подкрепете ни
Уважаеми читатели, вие сте тук и днес, за да научите новините от България и света, и да прочетете актуални анализи и коментари от „Клуб Z“. Ние се обръщаме към вас с молба – имаме нужда от вашата подкрепа, за да продължим. Вече години вие, читателите ни в 97 държави на всички континенти по света, отваряте всеки ден страницата ни в интернет в търсене на истинска, независима и качествена журналистика. Вие можете да допринесете за нашия стремеж към истината, неприкривана от финансови зависимости. Можете да помогнете единственият поръчител на съдържание да сте вие – читателите.
Подкрепете ни