Комисията за защита на потребителите (КЗП) настоява потребителите да получат екземпляр от договора с мобилния оператор на хартия или друг траен носител, преди да го подпишат.

Това е поискала Мария Филипова, шефка на КЗП по време на среща с представители на Алиансa на технологичната индустрия (АТИ) заради разминавания между практиките на мобилните оператори и очакванията на потребителите. Те са били установени след анализ на постъпили жалби и сигнали в Комисията, съобщиха от пресцентъра на Министерството на икономиката и индустрията. 

По време на срещата Филипова е поставила за обсъждане предложения, с които да бъде подобрена информираността на потребителите.

На срещата е било обсъдено още да се осигури по-удобна за потребителите опция за запознаване със съдържанието на договорите, тъй като обръщането на монитора на служителя не е най-удобният вариант. Също така да се предоставя на потребителите информационен лист (брошура), съдържащ информация за начина на изчисляване на неустойките и дължимите за възстановяване отстъпки, в т.ч. разяснения относно кредитния лимит, избора на мрежа, промяната на адреса за ползване на услугата.

КЗП е предложила всички оператори да предвидят в своята търговска политика определен гратисен период за отказ от договор, сключен в търговски обект, който да важи за уязвими групи потребители. Преди сключване на договор да е необходимо одобрение от управител на магазин, а абонаментният план да е съобразен с нуждите на потребителя. Обсъдено е било още да се създадат вътрешни процедури за проследяване на жалби, подадени от потребители от уязвими групи, както и да се инструктират служителите в магазинната мрежа относно  обслужването на уязвими групи потребители.

КЗП е предложила да се подобри оформлението на индивидуалните договори в частта, която е за заявените за ползване услуги (чрез обединяване на всички заявени за ползване услуги в един раздел "Предмет на договора" или всички допълнително заявени услуги да бъдат посочени в отделен раздел "Допълнителни услуги").

Представителите на Алианса на технологичната индустрия (АТИ) са се съгласили да предприемат мерки за подобряване обслужването на потребителите. По част от предложенията на КЗП вече се работи, а други са в процес на обсъждане в АТИ, се твърди в съобщението.