Article_top

Светослав Метанов

По трасето на лот 3 на магистрала "Струма" ще има осем съвременни площадки за отдих, определени са места за бензиностанции и за заведения за хранене. Това заяви министърът на регионалното развитие Десислава Терзиева на дискусионен форум за строителството на аутобана. Участъкът между Благоевград и Сандански е най-тежката и скъпоструваща част от бъдещата магистрала до Гърция. Проектът на 65-километровото трасе предвижда в Кресненското дефиле да бъде прокопан 14-километров тунел. Подобно съоръжение би се наредило на второ място по дължина в Европа.

Една бивша министърка беше казала, че не е възможно да се проектират места за отдих и нямало как да се строят с европейски пари, но ето, че може. Всичко е въпрос на проектиране и на правилно разполагане, жегна предшественичката си Лиляна Павлова министър Терзиева.

Ще има също и три хеликоптерни площадки, подходящи за спешна евакуация, както и контролен център за обслужване. Там ще бъдат разположени машини за зимно поддържане, линейки и пожарни коли. Центърът ще е на площ около 40 декара и ще е между Крупник и Симитли.

Тази година или най-късно до средата на 2015 г. ще се обявят търговете за цялостното строителство на лот 3 на "Струма", каза още Терзиева. Според нея изграждането на лот 3 на "Струма" е основен приоритет през новия програмен период и за него са осигурени средства по новата оперативна програма "Транспорт и транспортна инфраструктура", каза Терзиева. Тя припомни, че прогнозната стойност на проекта е 1,7 милиарда лева. Наскоро обаче транспортният министър Данаил Папазов заяви за Клуб Z, че строителството би могло да бъде изпълнено за значително по-малко пари - 600-700 млн. евро (около 1,2-1,4 милиарда евро).

До юли т. г. се очаква да бъде готов лот 4 от магистралата, който е от Сандански до ГКПП Кулата.

 
Снимка БГНЕС

По трасето на лот 3 на магистрала "Струма" ще има осем съвременни площадки за отдих, определени са места за бензиностанции и за заведения за хранене. Това заяви министърът на регионалното развитие Десислава Терзиева на дискусионен форум за строителството на аутобана. Участъкът между Благоевград и Сандански е най-тежката и скъпоструваща част от бъдещата магистрала до Гърция. Проектът на 65-километровото трасе предвижда в Кресненското дефиле да бъде прокопан 14-километров тунел. Подобно съоръжение би се наредило на второ място по дължина в Европа.

Една бивша министърка беше казала, че не е възможно да се проектират места за отдих и нямало как да се строят с европейски пари, но ето, че може. Всичко е въпрос на проектиране и на правилно разполагане, жегна предшественичката си Лиляна Павлова министър Терзиева.

Ще има също и три хеликоптерни площадки, подходящи за спешна евакуация, както и контролен център за обслужване. Там ще бъдат разположени машини за зимно поддържане, линейки и пожарни коли. Центърът ще е на площ около 40 декара и ще е между Крупник и Симитли.

Тази година или най-късно до средата на 2015 г. ще се обявят търговете за цялостното строителство на лот 3 на "Струма", каза още Терзиева. Според нея изграждането на лот 3 на "Струма" е основен приоритет през новия програмен период и за него са осигурени средства по новата оперативна програма "Транспорт и транспортна инфраструктура", каза Терзиева. Тя припомни, че прогнозната стойност на проекта е 1,7 милиарда лева. Наскоро обаче транспортният министър Данаил Папазов заяви за Клуб Z, че строителството би могло да бъде изпълнено за значително по-малко пари - 600-700 млн. евро (около 1,2-1,4 милиарда евро).

До юли т. г. се очаква да бъде готов лот 4 от магистралата, който е от Сандански до ГКПП Кулата.

Коментари

Най

Следвайте ни

 
 

Още по темата

Още от категорията

Анкета

Къде ще почивате през лятото?