HMD, компанията собственик на Nokia, пусна днес на пазара Барби-брандиран телефон с опции за обаждания, текстови съобщения и класически флип дизайн, но без интернет или приложения за социални медии, съобщи Си Ен Би Си.

"Барби" телефонът на Ейч Ем Ди е "горещо розово устройство с флип калъф и логото на "Барби" на гърбa, което е връщане към емблематичната колекция кукли", посочва компанията.

Телефонът е резултат от партньорството с Mattel, гигантът в сектора на играчките, който произвежда и продава кукли и аксесоари "Барби" от 1959 г. 

Телефонът може да бъде закупен от днес във Великобритания с цена на дребно от 99 британски лири (130 долара). Плановете са "скоро" той да бъде пуснат и на пазара в САЩ, според HMD, която добави, че ще публикува повече подробности за това в социалните медии.

"Барби" телефонът, който няма да е свързан с интернет, е създаден с оглед на желанието на компанията да се възползва от тенденцията от последните години, най-вече сред поколението Z за т.нар. "глупави" телефони, които нямат интернет и предлагат само основни функции за повиквания, съобщения и снимки.