Съдът на Европейския съюз (СЕС) потвърди валидността на пакета “Мобилност", известен още като пакета „Макрон“.
Той отхвърли единствено частта за връщане на камионите в страната, в която е регистрирана фирмата, на всеки 8 седмици.
Това гласи оповестеното днес решение на Съда. То е по заведеното по въпроса колективно дело от България, Румъния, Литва, Кипър, Унгария, Малта и Полша през 2020 г., когато пакетът официално получи зелена светлина в ЕС.
Съдът мотивира отхвърлянето на частта за връщането на камионите, което бе и една от най-спорните клаузи, с мотива, че Европейският парламент и страните членки (Съветът) на ЕС не са имали достатъчно информация, която да им позволи да оценят пропорционалността на тази мярка.
Същевременно от Люксембург потвърдиха всички останали части в пакета за почивката на водачите на камионите.
• Отхвърлено бе искането за премахване на клаузата за почивките извън превозното средство, ако те са над 45 часа седмично. Съгласно нея задължителната почивка в края на седмицата, или редовната седмична почивка, не може да бъде взета в кабината на превозното средство. Ако тя се ползва извън дома, настаняването трябва да бъде платено от компанията.
• Същото стана и с точката, според която работодателят трябва да организира работата на водачите така, че те да могат да се върнат на всеки 3 или 4 седмици в страна си, инсталирането на интелигентните тахографи, които ще засичат преминаването на граници.
• Съдът не уважи и искането да бъде отхвърлена клаузата за каботажа - автомобилния превоз на товари на територията на държава членка от превозвач, чието седалище се намира в друга държава членка. Тази клауза предвижда 4 дни, през които водачи без гражданство в тази страна няма да могат да извършват операцията, ако са я осъществявали 10 дни със същото превозно средство.
• Отхвърлени са исканията за анулиране на частта за командированите работници. Тя гласи, че на тези хора ще се плащат същите дневни като в страната, в която те са командировани.
„Това не е било първоначално предложение на Европейската комисия. Клаузата за връщането на камионите отпада автоматично“, поясни в отговор на журналистически въпрос говорителят на ЕК Адалбер Янз.
Практиката е ЕК да предлага законодателните актове. След това те се одобряват от Европейския парламент. Последната дума има Съветът, съставен от ресорните министри на страните членки на ЕС.
Още по темата
- ПП-ДБ: Граждани локализираха Петьо Еврото. Службите, на които увеличаваме заплатите със 70%, не могат
- Новият компас на ЕС – шанс за наши компании от космическата и въздушната мобилност
- „Душата ми е българска, сърцето ми е френско“: Силви Вартан с почетен медал от Сената в Париж
- ПП-ДБ предлага Главчев да бъде отстранен като шеф на Сметната палата
Подкрепете ни
Уважаеми читатели, вие сте тук и днес, за да научите новините от България и света, и да прочетете актуални анализи и коментари от „Клуб Z“. Ние се обръщаме към вас с молба – имаме нужда от вашата подкрепа, за да продължим. Вече години вие, читателите ни в 97 държави на всички континенти по света, отваряте всеки ден страницата ни в интернет в търсене на истинска, независима и качествена журналистика. Вие можете да допринесете за нашия стремеж към истината, неприкривана от финансови зависимости. Можете да помогнете единственият поръчител на съдържание да сте вие – читателите.
Подкрепете ни