Европейската комисия установи, че услугата за онлайн социална мрежа Х (бивша „Туитър“) не трябва да бъде обявявана за основна платформена услуга съгласно Акта за цифровите пазари (АЦП).

Като причина говорител на ЕК посочи, че Х има доста по-малко крайни потребители от останалите социални мрежи в ЕС, те се ангажират по-малко с нея, по-рядко я отварят и не прекарват много време в нея. И това по думите му показва, че икономическото влияние на платформата в Съюза не е особено значимо, а от гледна точка на АЦП рисковете са доста големи.

Днешното решение е взето след задълбочено пазарно разследване, започнало на 13 май. То стартира, след сигнал от Х за потенциалния ѝ статут на контролиращо достъпа предприятие. Този термин, за който също се използва и понятието „пазач на информационния вход“, се отнася до цифрови платформи, представляващи важен портал между предприятията и потребителите във връзка с основните платформени услуги.

От Х изпратиха и възражение защо смятат, че нейната услуга за онлайн социална мрежа не трябва да бъде определяна като важен пазач на информационния вход, свързващ бизнеса и клиентите. От бившата „Туитър“ са на мнение, че това не трябва да става, дори ако се смята, че платформата достига количествените прагове, определени в Акта.

След задълбочена оценка на всички аргументи Комисията заключи, че Х наистина не изпълнява условията за пазач на информационния вход по отношение на своята услуга за онлайн социална мрежа. Причината е, че според разследването платформата не е важен пазач, чрез който бизнес клиентите достигнат до крайните потребители.