След поредните промени в правилата на микроблогинг платформата X (някога Twitter), потребителите отново масово напускат, съобщи Digital Trends.

Последният повод за недоволство е новото правило за блокиране – въпреки че блокираните потребители не могат да взаимодействат с публикации, те все пак могат да ги виждат, което предизвика загриженост за сигурността и поверителността на акаунтите.

От това печели една от най-големите алтернативи на X - новата децентрализирана платформа Bluesky. Само за 24 часа тя добави 500 000 нови потребители. Приложението Bluesky е визуално почти идентично с класическия Twitter, но има различна философия, насочена към по-голяма автономия на потребителите, без централизирана модерация като в X.

След придобиването на платформата от Мъск през 2022 г., X е загубила над 30 милиона потребители. Още в първата седмица след сделката, над 1.3 милиона акаунта бяха изтрити или временно блокирани​

През последните две години активността на платформата продължи да спада – публикациите на най-активните потребители намаляха с около 25%​

Тези промени доведоха до спад не само в потребителите, но и в приходите на X. Платформата загуби почти половината от рекламните си приходи и голям брой ключови рекламодатели​.

Този материал е написан с помощта на изкуствен интелект под контрола и редакцията на поне двама журналисти от Клуб Z. Материалът е част от проекта "От мястото на събитието предава AI".