Президентските избори на 5 ноември 2024 г. се превърнаха в най-скъпите в историята на Съединените щати, съобщава в. "Файненшъл таймс".
За да се подготвят за тях, бившият президент на САЩ Доналд Тръмп и вицепрезидентката Камала Харис са похарчили общо 3,5 милиарда долара.
Според най-новите данни за средствата, събрани от предизборните щабове, двамата кандидати са успели да съберат 4,2 млрд. долара, припомня БТА.
Харис е доста по-напред от Тръмп по отношение на набирането на средства: тя е събрала 2,3 млрд. долара, от които 1,9 млрд. долара са похарчени за кампанията. Числата при Тръмп са по-скромни - съответно 1,8 млрд. и 1,6 млрд. долара.
Общите разходи за реклама съставляват половината от разходите за кампанията. В същото време разходите само в седем "ключови" щата възлизат на 1,5 млрд. долара. Така само в Пенсилвания – един от т. нар. колебаещи се щати, при които изходът от гласуването не можеше да се прогнозира твърдо, а беше определящ за крайния резултат, двете партии са похарчили 400 милиона долара за реклама, докато в 43-те щата, които традиционно дават подкрепата си за даден кандидат, сумата възлиза на 358 млн. долара.
Още по темата
- Главчев "иронизира" Радев след критиките му за възход на олигархията и немощ на властта
- Борисов поздрави Тръмп: Готов съм да работим заедно, отново!
- Радан Кънев за Тръмп и Пеевски: Страховете не трябва да прерастват в паника
- "Кой е кандидат за президент?", "Отказа ли се Джо Байдън?" - какво търсиха американците в изборния ден
Подкрепете ни
Уважаеми читатели, вие сте тук и днес, за да научите новините от България и света, и да прочетете актуални анализи и коментари от „Клуб Z“. Ние се обръщаме към вас с молба – имаме нужда от вашата подкрепа, за да продължим. Вече години вие, читателите ни в 97 държави на всички континенти по света, отваряте всеки ден страницата ни в интернет в търсене на истинска, независима и качествена журналистика. Вие можете да допринесете за нашия стремеж към истината, неприкривана от финансови зависимости. Можете да помогнете единственият поръчител на съдържание да сте вие – читателите.
Подкрепете ни