Британската автомобилна марка "Ягуар" (Jaguar) представи най-новия си, изцяло електрически концептуален модел, наречен "Тайп 00" (Type 00), предаде Си Ен Би Си.

Превозното средство се отличава с минималистичен и донякъде крещящ дизайн, с елегантни фарове и големи джанти. Новият дизайн бележи забележителна визуална промяна спрямо настоящите модели на "Ягуар".

Производителите на автомобили обичайно представят концептуални автомобили, за да преценят интереса на клиентите към даден дизайн или да покажат бъдещата посока на развитие на автомобил или марка. Тези превозни средства обаче не са предназначени за продажба.

Очаква се "Ягуар" да пусне няколко нови електрически превозни средства през идните години, включително модела Джи Ти (GT) с четири врати, който ще бъде представен догодина и ще прилича на концептуалния автомобил "Тайп 00". Предвижда се той да има пробег до 430 мили с едно зареждане, а при зареждане за 15 минути ще се осигурява пробег до 200 мили.

Новото концептуално превозно средство бива представено само няколко седмици, след като "Ягуар" пусна артистично рекламно видео, като част от кампанията си за ребрандиране "Не копирай нищо” (Copy Nothing).

Видеото включваше хора с андрогинни черти от различни етноси, позиращи в дрехи в ярки цветове. Видеото с продължителност 30 секунди беше придружено от ново лого и шрифтове на името "Ягуар". Марката е част от автомобилната група "Ягуар ленд ровър" (Jaguar Land Rover), собственост на индийската "Тата мотърс" (Tata Motors).

Кампанията по ребрандиране и видеото предизвикаха широки критики в социалните медии миналия месец, включително заради избора на шрифт и решението да се премахне логото на "Ягуар" - едноименната дива котка, която бива изобразявана като емблема върху колата от 50-те години на миналия век.