Българите, които пазаруват онлайн, са с 25% повече спрямо 2014 г., сочи проучване на българската компания СуперХостинг.БГ. Очакванията са тази тенденция да се запази и ръстът на онлайн търговията да продължи и през 2015-2016 г.

С това България е типична за държавите в Европейския съюз, при които също се наблюдава подобен ръст. 47% от интернет потребителите в ЕС са пазарували в мрежата през миналата година и се очаква приходите от електронната търговия на Стария континент да достигнат 4,4% от БВП към 2016 г.

Работещите директно или индиректно за този технологичен бранш в Европа са вече 2 000 000 души.

"Онлайн търговията не само спомага за по-лесното стартиране на малък бизнес, а и изцяло променя начина, по който сме свикнали да възприемаме търговията на дребно. Днес ние имаме достъп до повече информация от когато и да било и това се отразява осезаемо на навиците ни при пазаруване. Възможността да търсим всевъзможни продукти и услуги онлайн, да сравняваме цените от различни магазини моментално, да споделяме своя избор и да търсим в реално време мнения и оценки на други клиенти за избрания от нас продукт или търговец – всичко това изправя търговията на дребно пред може би най-значимата промяна през последните десетилетия“, споделя Любомир Русанов, управител на СуперХостинг.БГ.

По техни данни все повече бизнеси инсталират платформи за онлайн търговия – в последните 6 месеца са се увеличили с 50%. А сред клиентите на хостинг компанията 22% развиват уеб-магазини. Ключови предимства са значително по-ниските разходи, далеч по-голямата аудитория, и навлизането на нови платформи, които позволяват на човек без сериозни компютърни познания да настрои и качи онлайн магазин към сайта си изключително лесно и бързо.

А от гледна точка на клиента, пазаруването става по-лесно, по-бързо, онлайн каталозите са по-разнообразни, а често и цените са по-ниски. Единствен недостатък, който много потребители констатират, е факта, че не можете да разгледате, пробвате, пипнете продукта наживо. Въпреки това дори продажбата на дрехи онлайн също бележи ръст.