"С цел опазване на обществения ред и сигурността на гражданите, спазване на правилата за движение и недопускане на пътнотранспортни произшествия, и.ф. главният секретар на МВР главен комисар Мирослав Рашков издаде заповед за засилена контролна дейност по цялата републиканска пътна мрежа."

Това се казва в нарочно прессъобщение на МВР от тази сутрин. Става ясно още, че самият професионалист № 1 в МВР е разпоредил специализирани полицейски операции. 

"Контролната дейност е насочена към установяване и недопускане на нарушения, пряко влияещи върху пътнотранспортния травматизъм и представляващи опасност за останалите участници в движението по пътищата", става ясно още.

Това, което не става ясно е - какво друго работи "Пътна полиция" и какви други цели би могло да си поставя МВР и в частност ГД "Национална полиция", че се налага от самия връх да се издават такива заповеди (например, без да броим спорадичните, една "специализирана полицейска операция" по пътищата тече още от 5 юли 2022 г., когато Георги Семерджиев уби две момичета пред хотел "Хемус" в София - и тя не е отменяна - б.р.).

Но Мирослав Рашков не е сам в това си усилие - в пресрилийза се напомня специално, че по време на редовното заседание на Министерския съвет на 5 февруари 2025 г. "министър-председателят Росен Желязков разпореди строг контрол и прилагане на санкции за нарушителите" (?!?)

А министърът на вътрешните работи Даниел Митов съобщи, че са "планирани засилени проверки както по пътищата в цялата страна, така и в областите с интензивен трафик на тежкотоварни автомобили".

Синдромът "Симитли"

Напоследък темата се радва на огромен интерес - при това от самите върхове на държавата. 

На 31 януари МС разпространи съобщение, че самият премиер Росен Желязков се е срещнал на живо с шефа на АПИ инж. Йордан Вълчев и му е разпоредил две неща: едното е спешно да се възстанови осветлението в "Кривия тунел" в Кресненското дефиле. Причината е, че ... то не свети (както показа репортаж на БНТ от декември, 2024 г.). В резултат на това усилие - АПИ съобщи, че от понеделник, 3 февруари, започва ремонт на лампите.

Второто нареждане бе - да се възстановят колчетата по Кресненското дефиле, които не позволяват да се изпреварва (безспорно чудесна идея - не става ясно защо с нея не се занимава примерно шефът на някое регионално Пътно управление - б.а.).

Само след 3 работни дни стана ясно, че текущо изграждане на пътен възел край Симитли - каква изненада! - предизвика огромни тапи от тирове и коли от и към Гърция.

Тогава с нов пресрилийз бе съобщено от Министерския съвет, че...

"... по разпореждане на министър-председателя Росен Желязков е създадена допълнителна организация, като служители на „Пътна полиция“ регулират и подпомагат движението."

Нещо повече - от пресцентъра на самото Министерство на вътрешните работи в София допълниха същия ден, че:

"Директорът на ОДМВР-Благоевград старши комисар Даниел Димитров пътува към мястото, за да координира действията на полицейските патрули."

На шега може да наречем това "синдрома "Симитли": когато самите "топ ъф дъ топ" държавни позиции полагат непропорционални усилия по поводи като този: защо има задръстване в района на ремонта край Симитли или защо не светят крушките.

Иначе отговора "защо" - четем в кратко съобщение на пътната агенция още от 5 януари следобед:

"Ограничено е движението при км 97 на АМ "Струма" в посока Кулата за леки автомобили поради ремонтни дейности на асфалтовата настилка. Шофьорите се отклоняват по път I-1 Благоевград - Симитли при пътен възел „Благоевград - юг“ и по общинския път Железница – Симитли. Трафикът се регулира от "Пътна полиция"."