
Ютюбърът Стефан Попов - Чефо излезе с видеоопровержение на обвиненията, появили се в публичното пространство миналата седмица, че е получил над 10 000 лева за реклама на Министерство на отбраната (МО), като не е декларирал това в съдържанието. Всъщност Чефо е получил въпросните пари, но ескалацията на напрежението около темата се изроди от това трябва ли инфуенсърите да изписват "платено съдържание" в материалите си, през това, че сумата е получавана месечно, до това, че взимал пари да насажда евроатлантически мисли и страсти у младото поколение, към което принадлежи и му е аудитория.
Както Клуб Z писа, темата с популярния подкаст водещ, случайно или не, "изригна" паралелно с решението на Конституционния съд, с което той обяви 16 депутати за незаконно избрани, оповести множеството грешки и нарушения при проверката на около 2000 секции, в огромната си част - все в полза на "Новото начало" на Делян Пеевски и указа на Централната избирателна комисия да впише партия "Величие" като парламентарно представена.
Сагата "Чефо" тръгна от депутата от ГЕРБ и председател на комисията по отбрана Христо Гаджев с негов фейсбук пост и бе подклаждана от партийния пиар Никола Николов.

В своето публикувано вчера в YouTube видео, озаглавено "Драмата с Чефо" - моят отговор", Попов показва извадки от материалите, които е правил по договора си с МО, като видимо започва разговорите за подкаста си с това, че има "сътрудничество" и "колаборация" с министерството, с което обяснява и защо е поканил съответния гост от ведомството. Видеоклиповете му по темата са насочени в голямата си част към убеждаване на младата аудитория, че службата в българската армия е привлекателна. Както е известно, некомплектът във въоръжените ни сили е стар проблем за МО.
Отделно, Чефо иронизира обвиненията, че сее евроатлантическа пропаганда, с това, че опитва да привлече младежи не къде да е - а в българската армия.

Що се отнася до 10-те хиляди лева месечно, твърдяни в социалните мрежи в последвалите коментари, Попов посочва, че сумата е за срок от пет месеца и всеки сам може да пресметне на колко възлиза тя за всеки един от тях. Посочва също така, че създаването на съдържание изисква и подготовка, помещение под наем (най-често), монтаж и пр., за което се заплаща на съответните хора.
На критиките, че видеата за МО са "поръчкова журналистика", отвръща, че не е журналист и никога не е имал претенциите да бъде такъв.
А защо е направил интервю с бившия военен министър на ПП-ДБ Тодор Тагарев? - По убеждения. И безплатно.
На финала, понеже беше атакуван и от свои: блогъри, влогъри, инфлуенсъри и др., Чефо посочва, че няма да им отговори. Защото на лошите би им се искало да направи точно това.
Още по темата
Подкрепете ни
Уважаеми читатели, вие сте тук и днес, за да научите новините от България и света, и да прочетете актуални анализи и коментари от „Клуб Z“. Ние се обръщаме към вас с молба – имаме нужда от вашата подкрепа, за да продължим. Вече години вие, читателите ни в 97 държави на всички континенти по света, отваряте всеки ден страницата ни в интернет в търсене на истинска, независима и качествена журналистика. Вие можете да допринесете за нашия стремеж към истината, неприкривана от финансови зависимости. Можете да помогнете единственият поръчител на съдържание да сте вие – читателите.
Подкрепете ни