
"Когато няма средства, няма план Б."
Това заяви и днес кметът на София Васил Терзиев, идвайки на работа в понеделник сутрин в шестия ден от транспортната стачка. Той обяви, че ще говори с чакащите го демонстративно от рано пред сградата на Общината синдикални представители на протестиращите. Но не даде никакъв знак, че смята да отстъпи от заявената си вече позиция и да предложи повече пари, които да доближат предложението му до исканията на стачкуващите. Той припомни, че транспорт все така няма. А вчера Терзиев за пореден път декларира, че ще преговаря, ако движението се възобнови. Той се възмути, че е получил отказ да има наземен градски транспорт поне в дните, в които има матури - в сряда и в петък.


„Очаквам от тях не само искания, но и конкретика - как смятат да бъде постигнато това, без да пострадат други системи в града. За мен да кажеш, че си слязъл от 400 на 300 лв. не е отстъпка”, коментира кметът на София Васил Терзиев. Той увери, че зрелостните изпити ще се проведат нормално въпреки липсата на градски транспорт.
„Направихме анализ колко деца са имали затруднение да стигнат до училище през изминалите дни, в които нямаше транспорт. Работи се тясно с МОН. Направен е план – на всички ще бъде помогнато да бъдат извозени. Включиха се таксита, доброволци. Няма да оставим децата да платят сметката за невъзможността ни да стигнем до консенсус. Когато няма средства, няма план Б за изпълнение на исканията на протестиращите”, добави той.
След провала на разговорите между протестиращите и кмета Васил Терзиев в четвъртък, в 08.00 ч. тази сутрин представители на транспортните синдикати влязоха в сградата на Общината в очакване на преговори със столичния кмет. В 14:30 ч. Транспортната комисия на столицата ще разгледа проекта на икономическата рамка за транспорта в търсене на изход от кризата.
„Няма да говорим за нищо по-различно от твърда заплата към основната и от еднакво за всички. Трябва да има обосновка откъде ще дойдат парите. Предложих 100 лв. увеличение на заплатите и 100 процента увеличение на бонуса за електротранспорт и автотранспорт. Така ще имаме транспортна рамка с 55 милиона лева дефицит.
Ако държавата плати 20 милиона за охраната на метрото, това значи, че от това предложение, което всички считат за толкова неприемливо, тръгваме с 35 милиона лева на минус. Оттам нататък всяко нещо отгоре добавя още към сумата”, заключи Терзиев.
От синдикатите обявиха, че са дошли да покажат желанието си за диалог. Те нямаха покана за разговор
"Ние сме тук, за да покажем, че сме готови за диалог, за разговори, за търсене на решение", каза пред журналисти по-рано днес вицепрезидентът на Конфедерацията на независимите синдикати в България (КНСБ) Тодор Капитанов (който в последните дни е медийно по-активният представител на профсъюзите, след като публично все по-често взе да се поставя въпросът не е ли представителят на "Подкрепа" Иван Кирилов, който е и общински съветник от БСП, в определен конфликт на интереси- бел. ред.) пред сградата на Столична община.
Той отбеляза, че са направили немалко компромиси в резултат на преговорите.
Още по темата
Подкрепете ни
Уважаеми читатели, вие сте тук и днес, за да научите новините от България и света, и да прочетете актуални анализи и коментари от „Клуб Z“. Ние се обръщаме към вас с молба – имаме нужда от вашата подкрепа, за да продължим. Вече години вие, читателите ни в 97 държави на всички континенти по света, отваряте всеки ден страницата ни в интернет в търсене на истинска, независима и качествена журналистика. Вие можете да допринесете за нашия стремеж към истината, неприкривана от финансови зависимости. Можете да помогнете единственият поръчител на съдържание да сте вие – читателите.
Подкрепете ни