
Министърът на регионалното развитие и благоустройството Иван Иванов каза днес, че крайният срок, в който държавната приемо-предавателна комисия ще даде становище за пътя Мездра - Ботевград, е четвъртък. Доскоро той беше формулиран от него: "до края на юни".
"Най-важното е, че всички ангажименти, които поех аз като министър, тези на Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) и изпълнителите, този обект да бъде завършен в срок, се изпълняват - каза въпреки това Иванов, цитиран от БТА.-
В момента тече държавна приемо-предавателна комисия, мисля, че крайният срок, в който трябва да даде окончателно становище, е четвъртък, когато трябва да бъде пуснато движението", обяви министърът в троянското село Черни Осъм, където е на посещение.
Той посочи, че не се съмнява, че становището на комисията ще бъде положително, но "в крайна сметка безопасността на тези, които ще бъдат участници в движението на този участък, е на първо място".

След 6 години на ремонти на трасето - част от европейския път Е-79, кметът на Враца Калин Каменов предизвика истинска еуфория, като написа във фейсбук профила си в предпоследния ден на юни - 29-и:
"Край на дългите пътувания от Враца до София. Утре предстои държавната приемателна комисия да направи инспекция и приемане на пътя Ботевград - Мездра. Ако обектът бъде одобрен, това означава, че още тази седмица от Ботевград до Враца ще се стига за 45 минути..." и т.н.
Сайтовете в Северозапада започнаха трескаво броене не минутите (буквално!) и водещата версия бе, че трасето - макар и не напълно готово, ще бъде отворено най-късно към 17 часа в последния ден на юни, т.е. - вчера.
Но не би...

Според министър Иванов, с прехвърлянето в естественото му трасе трафикът по шосе I-3 между Ботевград и Плевен ще се разтовари (сега оттам минава междунардният ТИР-трафик - бел. ред.)
В участъка между Ботевград и Мездра има довършителни дейности, има свлачище. Важното е, че участъкът с временна организация на движението по този лот ще бъде пуснат, така че хората да бъдат спокойни при придвижване в тази посока, добави днес Иван Иванов.
През това време любителски заснемания с дрон показват, че по пътя предстои още доста работа.
В началото на миналия месец именно регионалният министър направи инспекция на напредъка на строителството и обяви, че срокът за пускане на отсечката – края на юни, за временно движение ще бъде спазен. Той не се ангажира кога цялото трасе ще бъде окончателно готово, "защото все още има проекти, които се разглеждат, няма и издадени разрешителни за строеж за определени участъци, на които бяха установен свлачища".
Дори и сега пътят да бъде открит, той не е напълно готов. Както описа кметът Каменов:
"Цялото трасе ще се преминава в двулентови двупосочни платна, с изключение на 6 километровата отсечка от 174 км до 180 км от с. Лютидол до с. Копяновец, в която ограничението ще бъде 40 км/ч. и ще се осъществява в едно двупосочно платно.“

Както е известно, малката Сияна Попова (12 г.) бе сгазена край Телиш на 31 март от ТИР. Това е един от "страничните ефекти" от продължилия 6 години ремонт на основното трасе, тъй като тежкотоварният трафик е отклонен именно през мястото на фаталния инцидент - през Долни Дъбник.
Това е единственият начин София, а съответно - югозападното, и югоизточното направления да бъдат свързани с Дунав мост-2 при Видин.
Иначе тази есен трябва да започне и ремонтът на участъка Луковит - Плевен, каза още Иван Иванов. В момента върви последният трети етап по одобрение на проекта за основен ремонт на път I-3. Когато той бъде готов и бъде издадено разрешително за строеж, ще се възложи на изпълнител. "Надявам се това да стане в първите дни на септември, когато АПИ има тази готовност", каза още Иван Иванов пред БТА.
Още по темата
Подкрепете ни
Уважаеми читатели, вие сте тук и днес, за да научите новините от България и света, и да прочетете актуални анализи и коментари от „Клуб Z“. Ние се обръщаме към вас с молба – имаме нужда от вашата подкрепа, за да продължим. Вече години вие, читателите ни в 97 държави на всички континенти по света, отваряте всеки ден страницата ни в интернет в търсене на истинска, независима и качествена журналистика. Вие можете да допринесете за нашия стремеж към истината, неприкривана от финансови зависимости. Можете да помогнете единственият поръчител на съдържание да сте вие – читателите.
Подкрепете ни