Пазарният дял на Tesla при продажбите на електромобили в САЩ падна под 40% през август – за първи път от почти осем години, сочат данни на Cox Automotive, предоставени ексклузивно на "Ройтерс".

Компанията на Илон Мъск е отчетена със само 38% дял от общите продажби на електрически превозни средства в страната за месеца, което е най-ниското ѝ представяне от октомври 2017 г. Тогава Tesla тепърва стартираше мащабно производство на Model 3 – първия ѝ масов автомобил.

Докато конкуренти като Ford, Hyundai, Kia и GM навлизат агресивно с нови електрически модели и щедри отстъпки, Tesla остава с почти непроменена гама, акцентирайки вместо това върху разработката на роботаксита и хуманоидни роботи. Това води до отлагане и дори прекратяване на проекти за по-достъпни електромобили – стратегия, която носи все по-голям риск за компанията.

Според анализатори, в краткосрочен план се очаква още един „скок“ в продажбите на електромобили в САЩ до края на септември – когато изтичат федералните данъчни кредити за част от моделите. След това пазарният натиск върху Tesla може да се засили допълнително.

Компанията, която някога държеше над 80% от пазара в САЩ, сега е под напрежение не само заради конкуренцията, но и поради високите очаквания на инвеститорите. Наскоро бордът на Tesla предложи безпрецедентен пакет за възнаграждение на Илон Мъск на стойност 1 трилион долара – обвързан с достигане на пазарна капитализация от 8,5 трилиона долара през следващото десетилетие. Това отново поставя фокус върху дългосрочните рискове и възможности пред компанията.

---

Този материал е написан с помощта на изкуствен интелект под контрола и редакцията на поне двама журналисти от Клуб Z. Материалът е част от проекта "От мястото на събитието предава AI".