Европейската комисия предявява иск срещу България пред Съда на Европейския съюз (СЕС) заради провала й да въведе изцяло в националното си законодателство правилата на ЕС за командироването на водачи в сектора на автомобилния транспорт.

Директивата трябваше да бъде въведена до 2 февруари 2022 г. Целта ѝ да гарантира социалната защита на командированите шофьори, да подобри условията им на труд и да осигури равнопоставеност между транспортните оператори в различните страни от ЕС.

От Брюксел изтъкват, че неприлагането на Директивата създава правен вакуум, който вреди както на водачите, така и на фирмите в сектора.

Комсията счита, че България не е положила достатъчно усилия, и настоява СЕС да наложи финансови санкции заради забавянето. Транспонирането на Директивата е ключово за справяне с нелоялните практики и за хармонизирано прилагане на социалното законодателство в целия ЕС.

България с още три висящи процедури

Освен съдебния иск Европейската комисия обяви, че е предприела действия срещу България по още три наказателни процедури, свързани с липсата на пълна или правилна трансформация на други директиви.

• По Директивата за огнестрелните оръжия България е получила официално писмо заради неправилно или непълно транспониране на общите правила за придобиване, притежание и търговия с граждански оръжия.

• По Директивата за борба със сексуалното насилие над деца България е получила мотивирано становище за непълно прилагане. Тази директива предвижда минимални стандарти за наказания, мерки за превенция и защита на жертвите.

• По Директивата за вътрешния пазар на електроенергия страната ни е обект на нова наказателна процедура заради неспазване на задължението да подаде доклад за напредъка по либерализацията на пазара и премахването на държавната намеса в ценообразуването.

------

Този материал е написан с помощта на изкуствен интелект под контрола и редакцията на поне двама журналисти от Клуб Z. Материалът е част от проекта "От мястото на събитието предава AI".