Решение на реални проблеми ли е забраната на социалните мрежи за деца под 15 г., предложена от ГЕРБ? Или поредната мярка "на хартия", която няма да се прилага? Какво всъщност стои зад поредицата "реформи" на МОН - популизъм или липса на реален план?

По темата в новия Z-Каст разговаряме с Васил Лозанов, учител по философия и гражданско образование, и Албена Бъчварова – политически редактор на Клуб Z и майка на ученичка.

"Думата "забрана" започна да се появява твърде често – МОН стана Министерство на забраната“, казва Лозанов. "Вместо забрана трябва да има регулация – да уредим отношенията, не да ги отрежем. Може би е дошло е време за предмет "Човекът и технологиите" още от началните класове."

Според Бъчварова социалните мрежи наистина са реален проблем за децата, понякога дори животозастращаваш - с всички "предизвикателства" онлайн - но тази битка е тежка и сложна.

"В България се пускат забрани, които са обезсмислени от реалното им прилагане – никой не следи. Липсата на емпатия е огромен проблем – тя се учи с примери, не с лозунги", отбеляза тя.

  • Кой реално носи отговорност за децата онлайн – семейството, училището или платформите?
  • Защо образованието у нас все още мисли през наказания и забрани, а не през развитие и подкрепа?
  • Как неравенството и липсата на подготвени учители подкопават смисъла на всяка реформа?
  • Може ли гражданското и философското образование да върнат емпатията и критичното мислене в класните стаи?
  • Кои са някои от истинските проблеми на образователната ни система - и какви са възможните решения?

Отговорите на тези и още въпроси – гледайте и чуйте в новия, 211-и епизод на Z-Каст:

Слушайте Z-Каст и в платформите SpotifyTuneInApple Podcasts.