Жителите на Пловдив, а и не само, подължават да се вълнуват и да коментират причините, довели до ужасната катастрофа късно в понеделник, при която 24-годишен водач на тежкотоварен камион смъртоносно удари кола със семейство с две деца.
Днес дори преградиха Околовръстното в знак на мирен протест.

Прокуратурата вече привлече като обвиняем шофьора, като посочва, че е нарушил правилата за движение и по непредпазливост е причинил смъртта на повече от едно лице. Мъж жена и едното им момиче загинаха, а 7-годишно момиче е в кома. Водачът на камиона е без травми, задържан е до 72 часа. Отнето е и свидетелството му за управление. В петък прокуратурата ще поиска от съда постоянния му арест.

Местният бизнес и живеещите в района настояват за спешни мерки, предупреждавайки, че участъкът е изключително опасен и отдавна изисква обезопасяване, за да не се повтори подобна катастрофа. Според статистиката над 45 000 автомобила дневно преминават оттам.
Близък на семейството сподели, че членовете му са се прибирали от рожден ден на едногодишно дете.
"Казват, че шофьорът си търсил телефона и не гледал. Какво търси на завоя да си отвлича вниманието!? 40-тонен камион да се изправи срещу тебе в последната секунда, няма къде да избягаш. Водачът е убиец и не бива да излезе от затвора", заяви роднината пред Нова тв.
Костадин Щерев - професионален автомобилен шофьор, смята, че трасето е много хлъзгаво и не бива да се губи концентрация.
"Ако шофьорът на камиона се е движил с 60-70 км/ч, това е общо 120 км (сумарно - със скоростта на отсрещния, бел. ред.). Изминават се 37 метра за една секунда - ако водачът се е навел за това време, представете си колко е бил тежък ударът. В нощните неосветени места е още по-важно да сме концентрирани. На Околовръстното на Пловдив трябва да има 4 платна, както и аварийна лента", подчерта Щерев.
Пълен абсурд: мантинелата вместо да предпазва, убива
Както и Клуб Z писа още в първите часове след трагедията - на мястото бяха категорични, че парадоксално, изградената масивна "еластична предпазна ограда" (мантинела) вместо да спасява човешки животи, по-скоро убива.
Кметицата на Марково Десислава Терзиева, която е инициирала подписка за премахване на мантинелите още преди 4 години, посочи, че заради тях автомобилът на семейство не е имал шанс да избегне челния удар.
"По статистика на КАТ за петгодишния период преди поставянето на ограничителните мантинели броят на жертвите при ПТП в участъка е бил двойно по-малък отколкото след това - 4 в сравнение с 8. Казаха ни, че преувеличаваме, че мантинелите трябва да се премахнат.
Това обаче е наложително, тъй като те, заедно с габаритите на пътя създават предпоставки за тежки катастрофи. Започваме нова подписка за тази цел, тя ще е активна до 10 декември. След това сме готови да излезем на протест и да затворим шосето", зарече се тя.
Илиян Филипов - представител на бизнеса, пък твърди, че е изпратена декларация до отговорните институции с настояване за премахване на мантинелите и удвояване на платната на Околовръстното шосе.
Асен Костов от "Спаси Пловдив" е изискал информация - дали пътят изобщо има акт 16, като за тази цел трябва да притежава поне еднометров банкет.
Мирен протест прегради Околовръстното
По-късно през днешния ден жители на Пловдив и населените места от Родопската яка протестираха на Околовръстния път при изхода от кв. "Коматево" с искане за незабавно премахване на мантинелите, като дори блокираха закратко движението.
Хората настояват до 10 декември всички стоманени ограждения на пътя, които бяха монтирани през 2021 г., да бъдат премахнати. Причината е, че дори шофьорите да имат минимален шанс да предотвратят инцидент като отбият от пътя, мантинелите ги ограничават. От години пътят е с нарицателното "улеят на смъртта" и държавата нищо не прави, за да го промени, посочиха недоволни пред БТА.
Освен премахване на мантинелите хората настояват незабавно да се предприемат действия по разширяване на пътя, който в момента е само с по едно платно в посока. Хиляди автомобили преминават ежедневно, пътят е изключително натоварен, а задръстванията са през целия ден, коментираха хората.
В края на 2026 и началото на 2027 г. се очаква да започне строителството на първия етап на Околовръстния път, който започва от магистралата при с. Царацово и е дълъг два километра, съобщи през юни председателят на УС на Агенция „Пътна инфраструктура“ (АПИ) Йордан Вълчев след междуинституционална среща в Община Пловдив, припомня БТА.
Следващият участък ще е до кръговото кръстовище на "Пазарджишко шосе". Тъй като преминава през защитени зони, се предвижда процедура по Оценката на въздействието върху околната среда (ОВОС) и неговото строителство ще започне година по-късно.
Третият етап обхваща отсечката от "Пазарджишко шосе" до "Асеновградско шосе". Там ще се изградят няколко нови пътни възела, които ще свързват Околовръстното с населените места. При с. Първенец пътят ще бъде изместен към землището на селото, тъй като в момента там районът е много застроен и не позволява разширение на габаритите. Строителството може да продължи 4-5 години.
Още по темата
- Километражът отлетял на 100 м... Обвиниха шофьора на камион, убил 3-членно семейство
- "От думите на Радев за Украйна излиза, че на жертвата не трябва да се помага"
- Камион в насрещното: трима загинали при ужасяваща катастрофа край Пловдив
- След 40 опита с дрегера и 3 минути закъснение: съдът отмени глобата на шофьорка с дихателни проблеми
Подкрепете ни
Уважаеми читатели, вие сте тук и днес, за да научите новините от България и света, и да прочетете актуални анализи и коментари от „Клуб Z“. Ние се обръщаме към вас с молба – имаме нужда от вашата подкрепа, за да продължим. Вече години вие, читателите ни в 97 държави на всички континенти по света, отваряте всеки ден страницата ни в интернет в търсене на истинска, независима и качествена журналистика. Вие можете да допринесете за нашия стремеж към истината, неприкривана от финансови зависимости. Можете да помогнете единственият поръчител на съдържание да сте вие – читателите.
Подкрепете ни