В 9:00 часа служители на Изпълнителна агенция “Автомобилна администрация” (широко наричана със старото си име - ДАИ, б.р.) обявиха ефективна стачка. Част от исканията им са сериозен ръст на заплатите и изравняване на възнагражденията за полагащите еднакъв труд, предаде Нова тв.

“Има хора, които работят на граждански договори, и отделно други работят по постановление 66, което е само за спомагателни дейности, а те извършват основни дейности. Това е форма на дискриминация, защото те са на минимална заплата”, заяви Александър Цапов, съорганизатор на стачката-

Още от края на септември те продължават да искат оставките на цялото ръководство.

“Основната заплата варира от 1500 до 1900 лева. Формурилахме искането за увеличение с 50% на база на това, че на определени структури в държавата им вдигнаха заплатите с толкова. Такива са подобните структури, които извършват контрол в МВР.

"Новоназначен служител взима с 500 лева повече, а ти трябва да го обучаваш какво и как да работи”, смята Александър Иванов, който е член на стачния комитет.

Оттам настояват и за назначаване на допълнителни 600 служители.

“Има 2 области в страната, където въобще няма пътен контрол – това са Шумен и Сливен. Няма инспектори. В другите области са по 1 екип от двама човека – в Пазарджик са 2, в Пловдив са 2 екипа за цялата област, в Смолян – 1 екип, в Ямбол също”, допълни Иванов.

Стачката обаче ще е от кабинетите на служителите. Няма да се спира целият работен процес, предаде още Нова тв.

Служителите се задължават да издават лицензи за автомобилен превоз, сертификати за техническа изправност, карти за квалификация на водача и провеждане на шофьорски изпити.

“Всеки служител взема своето решение колко да бъде намален обемът на работа. Не трябва да бъде по-малък от една услуга за деня. Всеки един служител, който изпълни една услуга, може да заяви, че е в стачка и да преустанови работа”, обясни Кирил Черкезов, председател на КТ “Подкрепа” в Русе.

По думите им формалният повод за стачката е уволняването на служители след поискан подкуп от екипа на Роби Уилямс. Съдът остави в ареста двамата служители.

“Нашето мнение е, че докато не се докаже вината на който и да било, той не може да бъде обвинен в корупция. В момента тече следствие, ние не можем да кажем, че тези хора са виновни”, смята Черкезов (обичайно държавните служители в такава ситуация, ако накрая бъдат оправдани, просто завеждат дело - осъждат ведомството и ги възстановяват на работа - бел. ред.).

Клуб Z припомня, че синдикалният лидер Иванов е същият, който след срама, при който на 25 септември вечерта двама служители при "Църна маца" поискаха от екипа на Роби Уилямс два пъти по 200 лв. и веднъж 300 евро, заяви, че взетият подкуп е дирижиран от по-високо ниво в агенцията (така и не каза - двамата задържани поради мескушавост ли са го взели и не са се съпротивявали - бел. ред. на Клуб Z)

Стачката остава в сила, докато не бъдат удовлетворени исканията на служителите. Засега от Министерството на транспорта не коментират.