В Русия собственици на „Порше“ масово се оплакват от дефектни алармени системи. Причината изглежда са блокирани бордови компютри, които не позволяват автомобилите да запалят.
Първоначално имаше само отделни оплаквания в социалните мрежи, но вече се съобщава за все повече случаи от цялата страна. Потребители в интернет се шегуваха, че „Порше“ са се превърнали в „скъпи тухли“.

Дори търговците на автомобили, които въпреки изтеглянето на „Порше“ от Русия продължават да продават автомобили и да предлагат сервиз, засега не могат да си обяснят явлението.
„Проблемът се появява при всички модели“, каза Юлия Трушкова, ръководител на сервизната служба при търговеца на „Порше“ „Ролф“, пред руската медия РБК.
Според Трушкова е възможно бордовият компютър да получава неточни данни за сателитната позиция.
„Казано просто: той мисли, че някой се опитва да открадне автомобила или че вече е откраднат“, казва Трушкова.
Последствието от това е, че алармената система блокира колата.
Възможно обяснение: в Москва и други руски градове често възникват GPS-смущения. Причината според медиите е използването на електронни системи за отбрана, които трябва да предотвратяват украински атаки с дронове.

„Порше Русия“ GmbH потвърди при запитване увеличението на клиентските оплаквания и съобщи:
„Смятаме, че проблемът не е свързан с конструкцията на автомобилите.“
Както много други германски автомобилни производители и „Порше“ се изтегли от Русия след нападението срещу Украйна. Дъщерните фирми са обявени за продажба.
И бившият руски президент Дмитрий Медведев караше „Порше“ преди войната в Украйна.
Въпреки това нови „Порше“ продължават да се движат по руските улици – чрез т.нар. паралелен внос те попадат в страната. Така се заобикалят санкциите на ЕС, които забраняват износа на луксозни стоки. Особено активна е търговската компания „Ролф“.
Според „Дойче Веле“ през 2024 г. около 2000 нови Porsche са били внесени в Русия – с 15 процента повече от предходната година. Почти половината от тях: SUV моделите Cayenne.
Стартиране на акумулатора с трик
Тъй като автомобилният производител засега не предлага решение за проблема, собствениците на „Порше“ трябва да се оправят сами. В онлайн форумите циркулират инструкции как системата може поне временно да бъде надхитрена. Трикът: откачане на акумулатора (за шест до десет часа). Или: в точно определена последователност да се включва и изключва запалването и да се откачат и закачат полюсите на акумулатора. Недостатък: след всяко изгасване всичко започва отначало.
Единственото трайно решение би било премахване на системата за локализиране на автомобила (VTS). Проблемът: според руските сервизни центрове тази намеса струва няколко десетки хиляди рубли.
Още по темата
Подкрепете ни
Уважаеми читатели, вие сте тук и днес, за да научите новините от България и света, и да прочетете актуални анализи и коментари от „Клуб Z“. Ние се обръщаме към вас с молба – имаме нужда от вашата подкрепа, за да продължим. Вече години вие, читателите ни в 97 държави на всички континенти по света, отваряте всеки ден страницата ни в интернет в търсене на истинска, независима и качествена журналистика. Вие можете да допринесете за нашия стремеж към истината, неприкривана от финансови зависимости. Можете да помогнете единственият поръчител на съдържание да сте вие – читателите.
Подкрепете ни