Обществените зони за платено паркиране в градове и села да не могат да се дават на концесия. Това решиха депутатите от парламентарната Комисия по бюджет и финанси, които приеха на второ четене промени в Закона за движение по пътищата, където е регламентирана услугата.
В първоначално предвидения законопроект, внесен от депутата от ГЕРБ Станислав Иванов, имаше възможност за концесиониране, но той сам предложи възможността да отпадне.
Другата новост, която се въвежда с промените в закона, е, че формулировката "такса" за стойността на услугата отпада, като се заменя с "цена". Станислав Иванов припомни, че досегашното определение дава възможност подобни услуги да бъдат отменяни от съда, защото ако са такси по Закона за местните данъци и такси, те трябва да са разходоориентирани. Но в този случай цената на платеното паркиране в столицата трябва да е по-ниска от сегашните 2 лв. за час в "синя" и 1 лв. в "зелена" зона. Парадоксът е, че тези, които плащат за "синя" и "зелена" зона, на практика субсидират цената на билетите за градски транспорт.
Със събраните средства от столичните зони за платено паркиране се дофинансира градския транспорт, като така цената на билета се държи на левче. Това е социална услуга за гражданите, за да могат да ползват градския транспорт, обясни Станислав Иванов.
За цената на паркирането решение ще взимат общинските съвети.
Подкрепете ни
Уважаеми читатели, вие сте тук и днес, за да научите новините от България и света, и да прочетете актуални анализи и коментари от „Клуб Z“. Ние се обръщаме към вас с молба – имаме нужда от вашата подкрепа, за да продължим. Вече години вие, читателите ни в 97 държави на всички континенти по света, отваряте всеки ден страницата ни в интернет в търсене на истинска, независима и качествена журналистика. Вие можете да допринесете за нашия стремеж към истината, неприкривана от финансови зависимости. Можете да помогнете единственият поръчител на съдържание да сте вие – читателите.
Подкрепете ни