Тази сутрин нов високотехнологичен японски влак счупи рекорда за висока скорост по релси. По време на тестов пробег в планината Фуджи машина на въздушна възглавница за първи път прескочи ограничението от 600 километра в час.

В продължение на 11 секунди влакът се е движил с 603 километра в час, обявиха от японските БДЖ - "Сентрал Джапан Рейлуей". 

Напоследък компанията от страната на изгряващото слънце си прави постоянни експерименти на тема колко бързи всъщност могат да са влаковете. Само преди седмица същата машина достигна 590 км/ч и по този начин счупи свой рекорд от 2003 г. Още тогава японските железници бяха достигнали 581км/ч.

Новия влак стрела на магнитна възглавница Maglev L0 се планира да бъде въведен в експлоатация през 2027 година по 286-километровото трасе между Токио и Нагоя. По време на пътуването обаче машинистите "ще спъват" машината и заявката е, че с пътници няма да вдига повече от 500 километра в час. Дори и така обаче новият влак ще съкрати повече от наполовина времето за пътуване в сравнение със сегашните скоростни шинкансени. В бъдещият график е предвидено трасето да се изминава за 40 минути.

Плановете на японските БДЖ обаче не свършват през 2027 година. В плановете влиза и през 2045 година влаковете Maglev да свържат Токио и Осака и пътуването между двата мегаполиса да продължава един час и седем минути, вместо сегашните 2 часа и 20 минути. За сравнение разстоянието между Токио и Осака е малко по-голямо от това между София и Бургас.

Разходите за построяването на новите жп линии за новите влакове се очаква да са астрономически. Очаква се само трасето от Токио до Нагоя да погълне почти 100 милиарда долара, тъй като в 80% от разстоянието влакът стрела ще преминава в тунели.

Япония планира да започне продажба на високоскоростните шинкансен влакове и тези на магнитна възглавница в чужбина. Министър-председателят Шиндзо Абе напоследък е влязъл в ролята на търговски пътник, който рекламира японските жп технологии по света в опит да съживи икономиката на страната с износ на модерни инфраструктурни решения, пише Гардиън.

Този уикенд Абе ще бъде в САЩ за да предложи технологията за изграждането на високоскоростна железница между Ню Йорк и Вашингтон.