Европейската комисия обяви днес подробен план от 16 инициативи за създаване на единен цифров пазар в ЕС.

В момента едва 15 % от европейците пазаруват онлайн от други страни в ЕС. Интернет дружествата и новосъздадените предприятия не могат да се възползват в максимална степен от възможностите за растеж онлайн. Едва 7 % от тях продават зад граница.

Целта на единния цифров пазар е да се премахнат регулаторните бариери и ЕС да премине от 28 национални пазара към един-единствен пазар.

Той може да прибави 415 милиарда евро годишно за европейската икономика и да създаде стотици хиляди нови работни места, смята Комисията.

"Бих искал всеки потребител да може да се възползва от най-добрите предложения и всяко предприятие да има достъп до възможно най-широкия пазар, независимо от това къде се намират в Европа", заяви председателят а Европейската комисия Жан-Клод Юнкер.

Заместник-председателят на Комисията Андрус Ансип и ресорният комисар Гюнтер Йотингер посочиха трите приоритета в стратегията: 1) по-добър достъп за потребителите и предприятията до цифрови стоки и услуги в цяла Европа; 2) създаване на подходящи условия и равнопоставеност за развитието на цифровите мрежи и новаторските услуги; 3) максимизиране на потенциала за растеж на цифровата икономика.