През май има вероятност най-накрая да потеглят и влакове по втория Дунав мост. Въпреки че съоръжението между Видин и Калафат бе открито преди повече от 9 месеца по него все още не е преминал нито една жп композиция.
Основната причина затова е, че все още не е напълно уредена собствеността на моста. Съоръжението по документи все още е изцяло на българската държава. За да потеглят влакове обаче трябва компаниите за жп инфраструктура у нас и в Румъния да подпишат споразумение за реда на приемане и предаване на композициите, а това е невъзможно преди разделянето на собствеността.
Заявки за преминаване по моста не липсват. БДЖ иска да пусне международен влак от София до Будапеща, който да минава между Видин и Калафат. Румънска жп компания ще стартира редовна линия между Видин и Крайова. Товарни влакове са заявили частната Българска железопътна компания, чийто собственик е румънската "Груп Феровиар Ромън" и "Ди Би Шенкер".
Другата седмица България ще прехвърли половината от собствеността на моста на румънската държава. Това заяви за Клуб Z зам.-министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Антон Гинев.
Подкрепете ни
Уважаеми читатели, вие сте тук и днес, за да научите новините от България и света, и да прочетете актуални анализи и коментари от „Клуб Z“. Ние се обръщаме към вас с молба – имаме нужда от вашата подкрепа, за да продължим. Вече години вие, читателите ни в 97 държави на всички континенти по света, отваряте всеки ден страницата ни в интернет в търсене на истинска, независима и качествена журналистика. Вие можете да допринесете за нашия стремеж към истината, неприкривана от финансови зависимости. Можете да помогнете единственият поръчител на съдържание да сте вие – читателите.
Подкрепете ни