В нова опаковка и с ново лого ще се продава българското кисело мляко "Тримона" в САЩ, което бързо набира популярност зад океана. А рекламното послание е директен удар срещу гръцкото цедено мляко, което се продава в Щатите, при което липсват много от полезните качества на родния продукт, произвеждан в екоферми край Ню Йорк. 

 "Нека гърците си имат философите, оставете киселото мляко на нас", гласи новото рекламно послание на "Тримона", която е основана от пловдивчанина Наско Вълев и вече се продава в стотици супермаркети на Източния бряг.

За историята на българския предприемач Клуб Z вече ви е разказвал. Вълев пет петилетки живее в САЩ, но не само, че не е забравил родината, но и е нарекъл продукта си "Тримона" в чест на родния Пловдив, където гледа да се връща поне веднъж годишно.

Миналата година българското кисело мляко се оказа сред финалистите в престижния конкурс "Произведено в Америка", организиран от свръх влиятелната телевизионна водеща и бизнесдама Марта Стюарт. В случай че имате дори и бегъл интерес към кулинарията няма как да не знаете коя е тя. Марта Стюарт е трета в класацията за най-влиятелна жена в Америка след Опра Уинфри и Сара Пейлин.

"Категорично: моето кисело мляко е най-хубавото и най-здравословното!", заяви пред Клуб Z мистър Атанас Вълев.

Според него е мит, че то се получава единствено в България. А на него може да му се вярва, защото освен успешен бизнесмен е и специалист в тази област. Завършил е специалност "Тропично и субтропично земеделие" във Висшия селскостопански институт в Пловдив.

Вълев непрекъснато прави лабораторни изследвания за да следи качеството на млякото си и те показват, че Lactobacillus bulgaricus и Streptococcus thermophilus отлично виреят и в Щатите.

Американското българско кисело мляко е органично и пълномаслено. С каймак. Кравите, които дават млякото за него, пасят тучна зелена тревица, а не се тъпчат с фуражи. Леко резливо е и всеки, който го е опитал казва, че е по-истинско от киселите млека в България.

Сега остава само американците да го разберат и да загърбят "greek yogurt"-ите, които станаха популярни в САЩ през последните години.