
Дори да не получи писмо или сметка за комунални услуги, в пощенската кутия всеки получава по някоя брошура от големите вериги за хранителни стоки. Не е тайна, че седмичното издание на една от тях дори е "вестникът" с най-голям тираж в България.
През последните години веригите са подложени на нормативен натиск, който в общи линии цели ограничаване на таксите, които те събират от своите доставчици - местни производители, търговци и вносители - "дерат по 9 кожи", както обичат да се изразяват някои.
В тази връзка, колко печелят или губят големите вериги? Ето една актуална справка от Търговския регистър, която показва финансовите им резултати за 2014 г., сравнени с тези за 2013 г. Като размер на печалбата "Кауфланд" оставя много назад другите си конкуренти, но и приходите на веригата са значително по-високи от тези на другите. Нещо повече, при "Кауфланд" и нормата на печалба е най-висока в сравнение с останалите фирми. Явно в бранша с бързооборотни стоки размерът има значение.
Две от най-големите вериги - "Карфур" и "Пикадили" все още не са представили своите отчети за последната счетоводна година.
Подкрепете ни
Уважаеми читатели, вие сте тук и днес, за да научите новините от България и света, и да прочетете актуални анализи и коментари от „Клуб Z“. Ние се обръщаме към вас с молба – имаме нужда от вашата подкрепа, за да продължим. Вече години вие, читателите ни в 97 държави на всички континенти по света, отваряте всеки ден страницата ни в интернет в търсене на истинска, независима и качествена журналистика. Вие можете да допринесете за нашия стремеж към истината, неприкривана от финансови зависимости. Можете да помогнете единственият поръчител на съдържание да сте вие – читателите.
Подкрепете ни