
Един сайт се е почувствал застрашен от тръгването на новата интернет платформа "Епицентър". Това разкри шефката на проекта Валерия Велева на зрителите на ТВ7. Според нея публикация в онлайн медия създавала негативно отношение към новата медия. Тя не каза за кой сайт иде реч за да не му правела реклама.
"Негативното отношение в България доминира. Приемам го като закачка. Приемам го като това, че някои колеги са се почувствали заплашени, че се появяваме в интернет пространството. Това е абсолютно европейска практика и начин за прозрачност", каза Велева.
Вчера Клуб Z, съобщавайки новината за старта на новия проект, от който явно никак не се страхуваме, както и други медии и много журналисти във фейсбук обърнахме внимание на любопитни факти от рекламната политика на новия проект.
Направи ни впечатление, че сайтът е публикувал и рекламна тарифа, в която са описани различни форми на платено съдържание. Някои, от които - твърде необичайни:
Рекламен репортаж: 450 лв.
Рекламни анализи и коментари: 700 лв.
Рекламно интервю: 650 лв.
Информация в топ новина: 500 лв.
Рекламна снимка с текст: 10 лв.
Публикуване на видео презентация: 200 лв. на ден.
Политическа реклама: +30%
След като публикувахме информацията в услуга на рекламодателите на "Епицентър", от тарифата бяха премахнати цените за "рекламен анализ и рекламен коментар".
Разяснявайки тарифите в тв ефира Велева обясни, че във всички уважаващи се европейски издания има ясно разграничение между пиарския материал и на журналистиката. Но пропусна да навлезе в обяснения по спецификата какво точно представляват рекламните анализи и рекламните коментари.
"Това го има навсякъде. Още повече когато се влиза в една предизборна кампания. Много ясно трябва да бъде разграничено кога един репортаж е платен и кога един очерк или анализ е плод на журналистическа позиция. В това няма никаква интрига. Всички интернет издания са публикували колко струва един банер, едно рекламно каре", разясни правилата в интернет журналистката.
Според Велева цените за платени очерци и платени интервюта били само и единствено заради предстоящите избори.
Индиректно шефката на новата интернет платформа даде оценка и за това, кои са били качествените журналисти от в "Преса".
"Изявените имена от вестник "Преса" останаха в новия проект", категорична бе Велева.
Според нея водещото в новия проект е Институтът за стратегии и анализи. Идеята за него била изработена заедно с бившия главен редактор на в. "Преса" Тошо Тошев. Той щял да оглави експертно звено към института, в което влизали много изявени и утвърдени личности.
"Работим в тясно сътрудничество с БАН и можем да ползваме техните разработки. Искаме да съберем интелектуален капацитет, интелектуален бум на едно място", рече още Велева.
Идеята била чрез анализите си новият институт да дава решения по определени въпроси в обществото.
"Говорим за експертност, не за политика. Този проект категорично не е начало на нова партия. С г-н Тошев като журналисти с много опит, никога не сме мислили, че можем да минем от другата страна на бариерата", каза още Велева.
Във фокуса на анализите щели да бъдат политическата система, демографските и миграционните проблеми, външната политика, земеделието, енергетиката и всичко това, което е част от живота, който ни заобикаля.
Подкрепете ни
Уважаеми читатели, вие сте тук и днес, за да научите новините от България и света, и да прочетете актуални анализи и коментари от „Клуб Z“. Ние се обръщаме към вас с молба – имаме нужда от вашата подкрепа, за да продължим. Вече години вие, читателите ни в 97 държави на всички континенти по света, отваряте всеки ден страницата ни в интернет в търсене на истинска, независима и качествена журналистика. Вие можете да допринесете за нашия стремеж към истината, неприкривана от финансови зависимости. Можете да помогнете единственият поръчител на съдържание да сте вие – читателите.
Подкрепете ни