Китайските клиники за донорство на сперма окуражават мъжете да даряват, за да съберат достатъчно за последния iPhone, съобщи британският "Гардиан". Реклами в този дух в провинциите Шанхай, Хубей и Шианхсу добиха голяма популярност в социалните мрежи.
Особено впечатление прави слогана на рекламната кампания7
"Няма нужда да продавате бъбрек... Шанхайската банка за сперма може да направи вашата мечта да имате iPhone 6S реалност."
Той идва от слухове преди няколко години, когато поредният iPhone излезе в Китай, но не съвсем по джоба на местните. През 2011 г 17-годишен студент от провинцията Хунан продава единия от бъбреците си на черния пазар за 22 000 юана, или около 3000 долара, за да си купи iPhone и iPad.
От тогава насам има данни за още подобни случаи.
Банките за сперма се надяват излизането на iPhone 6S на 25 септември в страната да им помогне да допълнят запасите си. Шанхайската например предлага 6000 юана (около 950 долара) за 17 милилитра сперма - напълно достатъчно за новия iPhone. Разбира се, има и изисквания - донорите трябва да са с висше образование, без болести, и с ръст на 1,65 м.
"Това ще ме накара да се съмнявам във всеки с iPhone 6S", шегува се един от потребителите във Weibo, китайския Twitter.
Според говорител на Шанхайската банка за сперма, кампанията работи добре до момента, привличайки много нови потенциални донори, съобщава държавната агенция Шинхуа.
При анкета във Weibo 20% смятат кампанията за неуместна. 27% обаче заявяват, че веднага ще отидат да дарят сперма.
Подкрепете ни
Уважаеми читатели, вие сте тук и днес, за да научите новините от България и света, и да прочетете актуални анализи и коментари от „Клуб Z“. Ние се обръщаме към вас с молба – имаме нужда от вашата подкрепа, за да продължим. Вече години вие, читателите ни в 97 държави на всички континенти по света, отваряте всеки ден страницата ни в интернет в търсене на истинска, независима и качествена журналистика. Вие можете да допринесете за нашия стремеж към истината, неприкривана от финансови зависимости. Можете да помогнете единственият поръчител на съдържание да сте вие – читателите.
Подкрепете ни