Стачката на стюардите и стюардесите в германската авиокомпания „Луфтханза“ се очаква да продължи до петък -13 ноември 2015 г.  Синдикатите обявиха едноседмичен ефективен протест след провала на преговорите с компанията по условията за пенсиониране.

В тази връзка Европейският потребителски център напомня какви са правата на пътниците.

Правата на пътниците, пътуващи със самолет, са уредени в европейски регламент, който се прилага еднакво във всички държави членки, както и в Исландия и Норвегия. В случаите, когато причината за нарушаване на графика на полета е стачка, тогава правата на пътниците са същите като при отмяна или закъснение на полетите.


Пътниците, чиито полети са отменени в резултат на стачка имат няколко основни права:

Право на премаршрутиране  (осигуряване на алтернативен транспорт при сходни условия със същата или друга авиокомпания) или възстановяване стойността на билета
 

Право на храна и напитки
 

Право на настаняване в хотел 

Пътниците може да имат и право на компенсация за направени допълнителни разходи, или право на допълнително парично обезщетение. Дали ще се стигне до такова обезщетение и каква ще е сумата, зависи от конкретния случай, както и от разстоянието на полета и от времето,  за което той закъснява.

При стачка по време на полет пътниците винаги имат право на грижи, но нека не забравят, че ако са избрали да им се възстанови стойността на билета, то авиокомпанията няма повече задължението да заплаща за храна, напитки и настаняване в хотел.