Изследване на Ac Nielsen показва, че най-купуваната бира в София от началото на годината до края на ноември е брандът "Пиринско", обяви на пресконференция пивоварната "Карлсберг България", която произвежда пенливата напитка в Благоевград.

Според актуалните данни "Пиринско" държи ннад 20" от бирения пазар на столицата, като се нарежда на трето място сред бирените марки в страната, заемайки пазарен дял от 14%. За сравнение, другата водеща марка от поттфейла на "Карлсберг България" - "Шуменско", е чак шеста поред, съобщиха от "Карлсберг", без да посочват конкретни данни.

Прогнозите за българския пазар на бира не са оптимистични.

"Очакваме спад с около 1% на продажбите на бира в България през 2016 г.", казва Деян Беко, изпълнителен директор на Карлсберг България. Той обяснява прогнозата си с това, че през 2015 г. пазарът е отчел ръст от 1,6% благодарение на изключително рядко срещащите се горещини през лятото, които едва ли ще се повторят през 2016 г.