Компанията Diageo пуска на пазара в Индонезия безалкохолен вариант на бирата Guinness, съобщи в. "Файненшъл таймс". Причината за нововъведението е, че през април правителството наложи забрана за продажба на бира в минимаркетите, за да намали консумацията на алкохол сред непълнолетните. Съответно това доведе и до спад на продажбите на пиво в най-големия пазар на югоизточна Азия.

Все пак Diageo продава стандартния Guinness в големите супермаркети и ресторантите, където няма забрана. Компанията е инвестирала над $1 млн. в новия си продукт и смята да отвори нова линия в някоя от пивоварните си в Индонезия, за да произвежда на място напитката.

Вече имахме планове да навлезем на пазара на безалкохолна бира и забраната през април ускори процеса, казва управляващият директор на Diageo Греъм Харлоу.

Базираната във Великобритания компания държи около 15% от индонезийския пазар на бира. От забраната насам продажбите ѝ паднаха с 40% на годишна база, защото броят на обектите, където тя продава своите продукти намаля от 70 000 на 40 000.