Компанията Diageo пуска на пазара в Индонезия безалкохолен вариант на бирата Guinness, съобщи в. "Файненшъл таймс". Причината за нововъведението е, че през април правителството наложи забрана за продажба на бира в минимаркетите, за да намали консумацията на алкохол сред непълнолетните. Съответно това доведе и до спад на продажбите на пиво в най-големия пазар на югоизточна Азия.
Все пак Diageo продава стандартния Guinness в големите супермаркети и ресторантите, където няма забрана. Компанията е инвестирала над $1 млн. в новия си продукт и смята да отвори нова линия в някоя от пивоварните си в Индонезия, за да произвежда на място напитката.
Вече имахме планове да навлезем на пазара на безалкохолна бира и забраната през април ускори процеса, казва управляващият директор на Diageo Греъм Харлоу.
Базираната във Великобритания компания държи около 15% от индонезийския пазар на бира. От забраната насам продажбите ѝ паднаха с 40% на годишна база, защото броят на обектите, където тя продава своите продукти намаля от 70 000 на 40 000.
Подкрепете ни
Уважаеми читатели, вие сте тук и днес, за да научите новините от България и света, и да прочетете актуални анализи и коментари от „Клуб Z“. Ние се обръщаме към вас с молба – имаме нужда от вашата подкрепа, за да продължим. Вече години вие, читателите ни в 97 държави на всички континенти по света, отваряте всеки ден страницата ни в интернет в търсене на истинска, независима и качествена журналистика. Вие можете да допринесете за нашия стремеж към истината, неприкривана от финансови зависимости. Можете да помогнете единственият поръчител на съдържание да сте вие – читателите.
Подкрепете ни