Пържен сладолед, панирани понички, киноа, всяка година ресторантите се чудят какво ново да измислят, за да привлекат повече клиенти, било то чрез вдигането на пиедестал на най-новата суперхрана или проготвяне на ястие, което е толкова вкусно, че няма смисъл да броите калориите и холестерола му. Ето и 11 тенденции в храненето, които според CNBC ще се наложат на пазара в САЩ през 2016 г. Въпрос на време е те да прескочат Океана, най-малкото поради доминацията на американските вериги за бързо хранене в Европа.

Водораслите са новото зеле

Натъпкани с антиоксиданти, фибри, йод и добри мазнини, водораслите са във фокуса на хората, които търсят следващата суперхрана. Океанският зеленчук ще иксплоадира благодарение на неговото устойчиво развитие и умами вкус (б.р., умами е японски израз за петия вкус освен сладко, кисело, солено и горчиво, който е придобил световна известност).

ГМО животните дойдоха на трапезата

Преди месец Администрацията за храни и лекарства на САЩ одобри сьомгата AquAdvantage за продажба, като я направи първата ГМОхрана от животински произход. Около една трета от американците казват, че за тях естествената храна е важен фактор, но на практика в около 80% от преработените храни има растително ГМО съдържание.

Африканските подправки са хит

През 2016 г. известните готвачи ще търсят в Африка вдъхновение. Скорошно изследване на Conde Nast Traveler показа, че африканската кухня изтласква мексиканската от полезрението на потребителите.

Ресторантите за бързо хранeне стават здравословни

Хората стават все по-чувствителни към консерванти и други добавки и всички големи вериги започнаха да слагат акцента "здравословно" в своите менюта, като въвеждат и нови предложения.

Кафето плъзва навсякъде

През следващата година ще видим най-различни нововъведения като газирано кафе и все повече коктейли, направени с кофеиновата напитка. Забравете стереотипите, че кафето се пе само сутрин.

Битката за доставка на храна се разгорещява

Доставката на продукти от супермаркетите директно до потребителите е нещо, с което дори Amazon се захвана. Очаква се големите вериги да се включат, като според проучване на IBISWorld пазарът ще расте с 9,5% всяка година, като обемът му ще достигне 9,4 млрд. през 2017 г.

Кутийките с бира се завръщат

Заради използването им от производителите на крафт бира те отново излизат на мода. Освен това и обемът им се увеличава, защото производителите на крафт бира предпочитат опаковката от 16 унции (473 мл) вместо стандартната от 12 унции (355 мл).

Захарта: обществен враг №1

Поведени от притеснените за здравето си бейби-бумъри, потребителите се стремят да извадят захарта от диетата си. Затова и бройката на продуктите без захар или с понижено захарно съдържание всяка година нараства с двуцифрен процент.

Експертите очакват ръст на консумацията на яйца и мазнини, защото скорошни проучвания реабилитират консумацията им.

Ресторантите за бързо хранене стават здравословни

Хората стават все по-чувствителни към консерванти и други добавки и всички големи вериги започнаха да слагат акцента "здравословно" в своите менюта, като въвеждат и нови предложения.

Цените в ресторантите се увеличават

Въпреки, че цените на храните не са нараснали значително, темпът на ресторантските цени изпреварва 5 пъти инфлацията. Веригите увеличават цените поради намаляващия приток на клиенти. Допълнителен фактор е и увеличението на заплатите в сектора.

 

Закуските стават целодневни

Почти четвърт от готовите храни се консумират по време на обяд, показва проучване на NPD Group, откъдето очакват трендът да продължи и през 2016 г.

Едно от основните причини за това е, че се увеличава броят на едночленните домакинства, като за тях е по-естествено да вземат нещо опаковано, вместо приготвено на място. Освен това все повече по време на основните хранения се минава с по някой плод, йогурт и зърнено барче.

Оризовите "спагети" стават луксозни

Едно от любимите ястия на студентите - супата от оризови "спагети", която се притопля на микровълнова фурна или чрез простото наливане на чаша гореща вода, се извисява. Наскоро токийски ресторант, специализиран в оризовите спагети, стана първия в бранша, който получи звезда от Michelin. Conde Nast Traveler очаква тенденцията да продължи с отварянето на все повече ресторанти за азиатски "спагети".