Според огласено в края на миналата година проучване на БНП Париба Лични финанси, българинът тегли средно потребителски кредит 4776 лв., за да купи автомобил. Подразбира се, че този автомобил е употребяван, защото за толкова пари няма как да се купи нов.

И все пак, задавали ли сте си въпроса колко струва най-евтиният нов автомобил на българския пазар и по-точно, кой е той?

Ето една справка от сайтовете на официалните вносители. При това, на десетте най-евтини коли в момента. Разглежданите цени са за модели с 5 врати.

Lada Granta Sedan 13 106 лв.

 

Lada Kalina Hatchback 13 554 лв.

 

Dacia Sandero 13 590 лв.

 

Dacia Logan 13 590 лв.

 

Lada Granta Hatchback 14 493 лв.

 

Dacia Logan MCV 14 790 лв.

 

Lada Kalina Wagon 15 099 лв.

 

Skoda Citigo 16 331 лв.

 

Suzuki Celerio 16 990 лв.

Toyota Aygo 17 400 лв.

 

Според сайта socbg.com в края на 80-те години на миналия век една Lada 2107 е струвала около 8000 лева. Изчислено през минималната работна заплата, която тогава е била 140 лв., колата е можела да се купи за малко повече от 58 месеца, т.е. за 4 години и 10 месеца.

От началото на 2016 г. минималната работна заплата в България е 420 лева. Което означава, че Lada Granta Sedan, която между другото, e разработена съвместно с Renault, може да се купи за 32 месеца - т.е. за две години и 8 месеца.

Един вид, днес ладата струва почти два пъти по-евтино, отколкото преди 26 години. А всички твърдят, че от социализма насам всичко е поскъпнало.