Вярвате или не, но през последните години японското уиски започна да се конкурира с шотландското за чашките на познавачите, пише MarketWatch.com.

А пикът на войната на уискитата настъпи когато известният експерт по уискитата Джим Мъри в своята "Уиски Библия" за 2015 г. титулова японското "Ямазаки", отлежало в бъчви от шери, реколта '2013 (Yamazaki Sherry Cask), като най-доброто питие на пазара. При това, в топ 5 не влезе нито един скоч.

 

Какво прави това уиски толкова специално?

 

Според дестилерията, всичко е свързано с бъчвите от испанско шери, които тя внимателно подбира, за отлежаване на своето едномалцово уиски. За справка, дестилерията Suntory, която е част от конгломерата Beam Suntory (б.р., през 2014 г. Suntory купи за $13,6 млрд. производителя на Jim Beam), освен Yamazaki има още два бранда - Hibiki и Hakushu.

При това, мистиката остава - това, което накрая влиза в бутилките, е смес от отлежалото в различни бъчви.

Дали наистина е най-доброто уиски? Това е едновременно силно и изтънчено уиски, с вкусови нотки на какао и шоколад, според посланика на марката Гарднър Дън, дори се усещат и сушени домати.

Добре е да се пие чисто, за да се усетят всичките му нюанси.

Но не очаквайте да стигнете лесно до него. Всички минали реколти вече са разпродадени, а от тазгодишната се очаква да бъдат пуснати на пазара само 5000. Да, пет хиляди бутилки!

А доколкото до Yamazaki Sherry Cask '2013, бутилка от него може да купите за около $4000.