Оказва се, че има връзка между цените на петрола и продажбите на бира. Спадът на цените на петрола доведе до по-ниски продажби в страни като Нигерия, които са производители на суровината, обяснява пред CNBC главният изпълнителен директор на Heineken Жан-Франсоа ван Боксмеер.

Отчетът на компанията показва леко нарастване на продажбите в Америка, Тихоокеанския регион и Европа. Но за сметка на това има спад в Африка, Близкия Изток и Източна Европа, по-специално, Русия.

Компанията, която има в портфейла си над 200 бирени марки, смята да се фокусира върху основния си бранд Heineken.

"Обръщаме голямо внимание на бранда, чиито продажби растат над средното и все още в дългосрочен план има потенциал за ръст", казва ван Боксмеер.

През последната година печалбата на групата преди амортизации и данъци е нараснала с 16% до €2,048 млрд.

Днес датската пивоварна група Carlsberg обяви загуба преди данъци от 1,73 млрд. датски крони - $261,8 млн. заради разходи за преструктуриране и амортизации. От компанията коментираха, че въпреки доброто ѝ представяне на азиатските пазари, през 2015 г. бизнесът ѝ в Западна и Източна Европа е срещнал предизвикателства.